استفاده از تست‌هایی که ظرف ۲۰ دقیقه به شما می‌گویند کرونا دارید یا نه! این خبر خوب را مدتی پیش وزیر بهداشت داد اما امروز در یک سخنرانی دیگر اعلام کرد که بیمارستان‌ها حق استفاده از این تست‌ها را نداردد و باید از آزمایش تشخیصی PCR استفاده کنند.

 

ممنوعیت تست سریع کرونا در بیمارستان ها:

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته بر اساس اطلاعات اخذ شده از استان ها، وجود دارد به تعادل بر میگردیم اما پیک زمستانه بیماری را هم در پیش داریم و باید نظارت ها بطور مستمر ادامه پیدا کند. نمکی راجع به تست های تشخیصی کرونا هم گفت برخی دانشگاه ها به اشتباه فکر میکنند با داشتن تست سریع باید از تست PCR  غافل بشن. به گفته نمکی، در بیمارستان مطلقا کسی حق ندارد از تست سریع استفاده کند و حتما باید از تست PCR استفاده بشود.

 

۲ برابر شدن تسهیلات بانکی به بخش بازرگانی:

جدیدترین آمارهای وزارت صمت از نحوه تخصیص تسهیلات به بخش های مختلف منتشر شده، این آمارها نشان میدهد که بیشترین تسهیلات پرداختی به بخش خدمات اختصاص پیداکرده. تقریبا خدمات در بیش از یک سوم از تسهیلات پرداختی سهم داشته. از نکات این گزارش میشود به ۲ برابر شدن تسهیلات پرداخت شده به بخش بازرگانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  اشاره کرد. همچنین کل تسهیلات پرداختی هم نسبت به سال قبل ۸۲.۳ درصد افزایش داشته.

 

برداشت خطرناک از منابع صندوق توسعه ملی:

 تقریبا در تابستان امسال بود که خبر واریز منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه مطرح شد و حالا رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر از واریز  ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی داد است. به گفته محمد ابراهیم آقا بابایی منابع اختصاص داده شده به بازار سرمایه به نوعی تسهیلاتیه که بازپرداخت ان به صورت سالانه و با نرخ بهره ۱۲ درصد میباشد. این اتفاق گرچه برای عده ای در داخل بازار سرمایه میتواند خبر مثبتی تلقی بشود، اما برای اقتصاد ایران خبر نگران کننده ای محسوب میشود. در شرایطی که رشد نقدینگی و پایه پولی در سال جاری اوج گرفته و تورم نقطه ای در پایان سال احتمالا از ۵۰ درصد فراتر میرود، تزریق نقدینگی از صندوق توسعه ملی میتواند شرایط را وخیم تر کند.