بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز - چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۳۲ را نشان می‌دهد. این در حالی است که یک ایستگاه (شریف.منطقه ۲) در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۹ ایستگاه  در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند. همچنین در ۷ ایستگاه وضعیت ناسالم برای همه (قرمز) ثبت شده است. 

شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۱۴۹ و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران، دو ایستگاه پونک در منطقه ۵ و شهرداری منطقه ۴ با ثبت عدد شاخص ۱۶۰ و وضعیت ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده ترین نقطه و ایستگاه شریف در منطقه ۲ با شاخص ۹۷ و قرار گرفتن در وضعیت قابل قبول، بهترین شرایط را در شهر تهران دارد. 

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۱ روز قابل قبول و ۱۰۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۳ روز هوای پاک و ۱۸۶ روز هوای قابل قبول، ۱۳۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.