پرویز سروری در آیین تحقق هزار و ۱۰۰ پروژه طرح «من شهردارم ۱» همزمان با پویش امید و افتخار، گفت: حکومت‌های مردم‌پایه مدعی هستند که مردم ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را بر عهده می‌گیرند و پیشبرد امور کشور با نظر مردم صورت می‌گیرد و نمونه بارز آن انتخابات است.

وی افزود: نباید اینگونه باشد که در هر اداره‌ای به سمت مدیران باز باشد و مردم پشت در بسته بمانند تفکر اشرافی‌گری و رشد آن در بین مدیران بزرگترین آفتی است که مردم‌پایگی را از بین می‌برد.‌ متأسفانه در گوشه گوشه این کشور، برخی مسئولان نامتجانس حضور دارند که مردم‌پایه بودن را به تمسخر گرفته‌اند.

سروری با بیان اینکه طرح من شهردارم از نظر مردم پایه بودن بسیار اهمیت دارد، افزود: همکاران ما در شهرداری، طرح رصد را که طرح نخبگانی محلات بود، تکمیل کردند. تلاش کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرای طرح رصد قابل تقدیر است، اما طرح من شهردارم، مردم را به طور مستقیم دخیل کرد و این بسیار اهمیت دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر رشد نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این طرح با دقت و بررسی فراوان، ادامه داد: آنچه برای مدیران شهر باید اهمیت داشته باشد این است که بدنه شهر از خدمات بهره‌مند باشند. نگاه غلط و نگاه فانتزی به شهر باید از بین برود و برای زندگی مردم در محلات احترام و توجه خاصی قائل باشیم و خدمات را به این سمت سوق دهیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری ششم بر این باور بود که خدمات را در بدنه شهر پیاده کنند.‌ مردم پایه بودن باید از شعار به سمت عمل برود و ارائه خدمات در دسترس یکی از مصادیق مردم‌پایگی است. در این راستا ۵۸ درصد بودجه مناطق افزایش یافته و از ۷۷ تا ۹۹ درصد پیشرفت بودجه را در مناطق جنوبی شاهد هستیم.

سروری با بیان اینکه پیش از این آسفالت معابر، بیشتر در خیابان‌های اصلی بود، گفت: این در حالیست که امروز دو سوم آسفالت در محلات توزیع شده است.

نایب رئیس شورای تهران گفت: امیدواریم با آسیب‌شناسی‌های دقیق، این طرح در سال آینده با دقت بیشتر و ظرفیت بالاتر اجرا شود.

در این مراسم مجید باقری  در جمع خبرنگاران گفت: امروز جشن اختتامیه ۱۱۰۰ پروژه طرح «من شهردارم ۱» را برگزار می کنیم. اهتمام همکارانم در شهرداری تهران باعث شد در مرحله اول اجرای این طرح شاهد یک جهش در تحقق فوری پروژه ها باشیم به شکلی که این موضوع در ادبیات شهرداری تهران شیوه جدیدی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در طرح «من شهردارم ۲» نیز شاهد مشارکت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی بودیم؛ لذا نیاز بود که از این اعتماد شهروندان تهرانی قدردانی کنیم که بر همین اساس در قالب یکی از پویش های افتخار و امید جشن اختتامیه ۱۱۰۰ پروژه این طرح در مرحله اول را برگزار کردیم و قطعاً با قدرت تمام نسبت به اتمام پروژه های دیگر اقدام خواهیم کرد تا در مرحله دوم این طرح شاهد ارائه خدمات مناسب‌تر باشیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۸۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به رأی مردم گذاشته شد و توسط مردم اولویت بندی شد، افزود: امسال نیز ۷۷۶۰ میلیارد تومان به رأی مردم گذاشته شد و تمهیداتی اندیشیده شد تا با اجازه شهردار تهران برای اجرای پروژه های این طرح معطل فرایندهای اداری نباشیم و به این ترتیب حرکت پرشتابی آغاز شد.

به گفته وی، برای این طرح در مرحله دوم ۷۷۶۰ میلیارد تومان در قالب ۳۰۷۹ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم نیز شهروندان ابتدا پروژه‌ها را پیشنهاد دادند و در مرحله بعد اولویت بندی کردند به شکلی که در مرحله دوم یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند و قطعا اجرای پروژه‌ها نیز به ترتیب انتخاب شهروندان خواهد بود. امیدواریم سال آینده جشن تحقق ۳۰۰۰ پروژه را برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: در طرح «من شهردارم» پروژه ها در دو قالب پروژه های مستمر محلی و پروژه های غیرمستمر اجرایی شده‌اند که طیف وسیعی از موضوعات شهری توسط مردم انتخاب شده است.

 عباس شعبانی ؛معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران هم در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله رأی گیری این طرح مناطق ۱۵، ۴ و ۱ بیشترین مشارکت را داشتند و در حقیقت کمک موثر محلات در اجرای پروژه ها محقق شد.

وی افزود: در همه مناطق مردم پای کار بودند به شکلی که گاهی جنس پروژه های ما در برخی محلات با نظر مردم تغییر داده شد. این ۱۱۰۰ پروژه عموما از جنس محله‌ای و منطقه‌ای بودند و شهروندان و ساکنان محلات از اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند می شوند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تأکید کرد: در مراسم امروز از مناطق ۱۳، ۱۸ و ۲۱ به عنوان مناطقی که در سریعترین زمان ممکن صددرصد پروژه های خود را اجرایی کرده‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: طرحی به نام طرح ۳۶۰ درجه را در تهران آغاز کردیم که در حقیقت شهرداران نواحی در تقاطع ها و نقاطی که در سطح ناحیه خود به عنوان معضل محسوب می شود قرار می گیرند و ایرادات آن محدوده را احصا می‌کنند و پس از آن نسبت به حل و فصل آن اقدام خواهند کرد. در حقیقت در این طرح موضوع بهبود نگهداشت شهر مد نظر قرار می‌گیرد.

شعبانی تأکید کرد: مقرر شده در این طرح هر ناحیه هزار ایراد و معضل را احصا و نسبت به حل آن اقدام کنند. به این ترتیب ۱۲۴ هزار ایراد تا پایان بهار سال آینده در شهر تهران حل و فصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، پروژه هایی که از قبل آغاز شده بود و یا در این دوره آغاز شده اعتباری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. همچنین در شهر تهران تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آسفالت ریخته شده که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سطح مناطق و توسط شهرداری های مناطق آسفالت ریزی انجام شده است. در ایام نوروز نیز بزرگراه‌هایی مثل آبشناسان، حکیم و... مرمت و بهسازی خواهند شد. در این ایام کار عمرانی سنگین نخواهیم داشت مگر مواردی که برای طرح استقبال از بهار باشد.

وی ادامه داد: فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی معارض ملکی داشت که مذاکرات آن به سرانجام رسیده و امیدواریم در ماه های نخست سال آینده این معضل حل و فصل شود و تا پایان سال آینده این پروژه به اتمام برسد.