مسعود درستی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو در ابتدای امسال تعهد داد که به برنامه «اورهال قطارها» عمل کند، افزود: با توجه به شرایط فعلی، ممکن است که اجرای تعدادی از برنامه‌ها با مغایرت انجام شده باشد. درحال تدوین یک برنامه سه ساله هستیم تا عقب ماندگی‌های موجود در بازدیدهای دوره‌ای و اورهال طی این مدت، جبران شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اعلام اینکه هنوز این برنامه سه ساله به جمع بندی قطعی نرسیده‌ است و تا دو هفته آینده قطعی خواهد شد، عنوان کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و واگن سازی در حال تعمیرات و اورهال قطارها هستند، اما عقب ماندگی‌های جدی در این حوزه باعث شده تا به برنامه ریزی و تدوین یک برنامه جدیدتر فکر کنیم. بر همین اساس باید اورهال قطارها با یک برنامه قوی سه ساله پیش برده شود.

درستی درباره خرید قطعات مورد نیاز مترو هم گفت: معاونت حمل و نقل، هزینه مورد نیاز برای خرید قطعات و تجهیزات مترو را به حساب شرکت واریز کرده است.

وی در پایان سخنان خود، اضافه کرد: مزایده خرید قطعات مورد نیاز در حال برگزاری است تا پس از انجام قراردادها، به مرور این قطعات و تجهیزات وارد ناوگان شوند. امید است که طی دو ماه آینده به نقطه مطلوبی در تأمین قطعات برسیم.