علیرضا زاکانی عصر امروز در حاشیه یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهتمامی که در شورا ناظر بر برنامه چهارم توسعه وجود داشت، اظهار کرد: این برنامه محصول کار 250 نفر از مدیران و کارشناسان و مقدمه و افتخاری برای شهرداری بود که به شورا منعکس شد.

شهردار تهران گفت: این برنامه در شورا با کارشناسی جدی و هماهنگی اساسی به خروجی رسید و طی جلساتی جمع‌بندی نهایی شد که این محصول چراغ راه و مسیر ما برای چهار سال آینده است که امسال را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مبتنی بر این برنامه، برنامه‌های سالانه بودجه ارائه می‌شود، تصریح کرد: شهرداری طی 10 روز باید منابع و شاخص‌ها را برای تحقق به شورا ارائه دهد.

زاکانی ادامه داد: بودجه سالانه منطبق بر برنامه محقق می‌شود که تا یکشنبه باید بودجه را تحویل می‌دادیم و چون بودجه مبتنی بر سیاست‌های کلی برنامه چهارم آماده شده، بازبینی بودجه‌ای لازم است و قرار شده حداکثر تا روز سه‌شنبه آینده لایحه بودجه را ارائه دهیم.

شهردار تهران گفت: ما از محصول نهایی برنامه چهارم بسیار رضایت داریم؛ اقدامات هرچه در مسیر تعامل افکار و رسیدگی قرار می‌گیرد، رشد پیدا می‌کند و تکیه گاه خوبی خواهد بود.