به گزارش اکوایران، حمایت جو بایدن از حمله نظامی اسرائیل به غزه، که با خشم دانشجویان از سرکوب تظاهرات ضد جنگ در محوطه دانشگاه‌ها توسط پلیس آمیخته شده است، کار گروه‌های جوانان دموکرات را که در تلاش برای تعامل با همکلاسی‌ها و دیگر رای دهندگان نسل زد، پیش از انتخابات امسال هستند، پیچیده می‌کند.

حق اعتراض یا ایجاد هرج و مرج؟

حسن پیارالی، رئیس انجمن دموکرات‌های دانشگاه ویک فارست کارولینای شمالی گفت: «زمانی که در مورد وسایل نقلیه الکتریکی و تغییرات آب و هوایی صحبت می‌کنم، سپس (یک دانش آموز) از من می‌پرسد، «پس همه گازهای گلخانه‌ای ناشی از بمباران غزه چه می‌شود»؟ او گفت: «همین در مورد حق دسترسی به سقط جنین هم تکرار می‌شود. و به‌عنوان یک سازمان‌دهنده، پاسخ دادن به برخی از این انتقادات آنقدر دشوار است که در بسیاری از مواقع می‌گویم: آره، حق با شماست.»

به نوشته سی‌ان‌ان، بایدن در برجسته‌ترین اظهارات خود تا به امروز، آنچه را که «هرج‌ومرج» در تظاهرات خواند را محکوم کرد، با تأکید بر گزارش‌های مربوط به «یهودی‌ستیزی» در دانشگاه‌ها. او گفت که از «حق اعتراض، اما نه از حق ایجاد هرج و مرج» حمایت می‌کند. رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات باعث شده است که او تفکر خود را در مورد مناقشه تغییر دهد، گفت «خیر».

به گفته وزارت بهداشت غزه، بمباران 7 ماهه اسرائیل در غزه، که در پاسخ به حمله مرگبار حماس در 7 اکتبر آغاز شد، به کشته شدن بیش از 34،600 نفر و مرگ و میر ناشی از گرسنگی منجر شده است.

gettyimages-2150504424

وضعیت وخیم در غزه، که بسیاری از جوانان آمریکایی از طریق برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، اینستاگرام و فیسبوک در جریان آن قرار می‌گیرند، به یک نگرانی مهم برای بسیاری از سازمان‌های دموکرات، گروه‌های لیبرال و سایر متحدان بایدن تبدیل شده است که نگران میزان حضور جوانان در انتخابات 2024 هستند.

این نگرانی‌ها هفته گذشته تشدید شد، زمانی که انجمن میانه‌رو دانشجویان دموکرات آمریکا، زنگ خطر را به صدا درآوردند و در بیانیه‌ای گفتند: «کاخ سفید مسیر اشتباه استراتژی آغوش گرم برای بنیامین نتانیاهو و بی‌اعتنایی به پایگاه خود را در پیش گرفته است، و همه آمریکایی‌هایی که می‌خواهند شاهد پایان این جنگ باشند». این گروه نوشت: «باید کاملاً روشن شود که دعوت به آزادی فلسطینی‌ها یهودی‌ستیزانه نیست، همان‌طور که مخالفت با نسل‌کشی دولت راست افراطی رادیکال اسرائیل یهودی‌ستیزانه نیست».

تصمیم رهبران انجمن دانشجویان دموکرات -که سال‌ها زیر نظر کمیته ملی حزب دموکرات فعالیت می‌کرد- برای اتخاذ چنین موضع جسورانه‌ای و به‌طور بالقوه به خطر انداختن جایگاه آن نزد رهبران ارشد حزب، توجه فوری همه طیف‌های ایدئولوژیک را جلب کرد. اما دانشجویان دموکرات‌ اصرار دارند که نگرانی‌های آن‌ها ریشه در عدم تمایل کمپین بایدن برای درک میزان وخامت اوضاع برای جلب رای دهندگان جوان دارد.

یک تصویر در هم

نظرسنجی از رای دهندگان جوان در مورد جنگ اسرائیل و حماس، به ویژه در مورد تأثیر آن بر مبارزات انتخاباتی بایدن، تصویری در هم ارائه می‌دهد.

نظرسنجی هاروارد که در ماه مارس انجام شد نشان داد که جوانان آمریکایی از آتش بس دائمی در غزه حمایت می کنند (51 درصد در مقابل 10 درصد مخالف). یک نظرسنجی اکونمیست در آوریل نشان داد که 32٪ از بزرگسالان زیر 30 سال با فلسطینی ها همدردی می‌کنند (در مقایسه با 13٪ که با اسرائیلی‌ها همدردی می‌کردند). بر اساس نظرسنجی هاروارد، تنها 18 درصد از رای دهندگان جوان با نحوه مدیریت بایدن در جنگ اسرائیل و حماس موافق هستند.

با این حال، نظرسنجی هاروارد همچنین نشان داد که تنها 38 درصد از جوانان آمریکایی اخبار مربوط به جنگ را از نزدیک دنبال می‌کردند. در پاسخ به این سوال که کدام مسئله ملی بیشتر برای آن‌ها مهم است، تنها 8 درصد گفتند سیاست خارجی.

اعتراضات دانشجویان آمریکا

جان دلا ولپ، مدیر نظرسنجی مؤسسه سیاست هاروارد، هنگام انتشار نتایج گفت: «ما با رای‌دهندگان جوان متفاوتی نسبت به سال‌های 2020 و 2022 روبرو هستیم، و رأی‌دهندگان جوان انگیزه‌های مختلفی دارند. مسائل اقتصادی مهم‌ترین دغدغه‌ها است، مسکن یک نگرانی عمده است – و شکاف بین ترجیحات سیاسی مردان جوان و زنان جوان زیاد است.»

متحدان بایدن اغلب به این پویایی‌های دائماً در حال تحول به عنوان نشانه‌ای از این اشاره می‌کنند که خطرات سیاسی داخلی جنگ در غزه توسط منتقدان بزرگنمایی شده است. سانتیاگو مایر، بنیانگذار و مدیر اجرایی گروه «رای‌دهندگان نسل زد فردا» گفت که خشم نسبت به سرکوب اخیر در دانشگاه‌ها بیشتر متوجه مدیران دانشگاه‌ها و مقامات محلی است تا بایدن، و ناظران نباید رابطه مستقیمی بین ناآرامی دانشجویی و نحوه رای دادن جوانان ترسیم کنند. او افزود: «بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم که این جوانان، هر چقدر هم که از جو بایدن عصبانی باشند، هرگز به ترامپ رای نخواهند داد.»

اما رئیس انجمن دانشجویان دموکرات، کارولین سالوادور آویلا، یک دانشجوی 19 ساله در دانشگاه نوادا در لاس وگاس، هشدار داد که در حالی که مسائل سیاستی مانند هزینه زندگی، تغییرات آب و هوایی و حق سقط جنین در واقع مهم‌ترین مسائل برای جوانان هستند، سیاست بایدن در قبال اسرائیل تهدیدی برای جایگاه شخصی او است.

سالوادور آویلا گفت: «حتی اگر این موضوع در صدر فهرست نباشد، باز هم چیزی است که باعث می‌شود افرادی که در غیر این صورت کاملاً از این حزب حمایت می‌کردند، دیگر 100 درصد مطمئن نباشند که رای خود را به بایدن می‌دهند. افراد زیادی در دانشگاه ما هستند که به خاطر این موضوع، دیگر پذیرای مکالمات ما در مورد همه کارهای خارق‌العاده‌ای نیستند که رئیس‌جمهور انجام داده است.»

کمپین انتخاباتی بایدن و کمیته ملی دموکرات از پرداختن به نکات سیاستی خاص بیان شده توسط این گروه‌ها خودداری کرده‌اند و به اظهارات اخیر رئیس جمهور و تلاش وی برای تسهیل آتش بس در منطقه اشاره کردند. ست شوستر، سخنگوی کمپین بایدن، از سرمایه گذاری در جلب مشارکت رای دهندگان جوان حمایت کرد.

شوستر در بیانیه‌ای گفت: «ما یک کمپین قوی برای جوانان داریم. عملیات ما از 15 گروه رای دهنده جوان بهره می‌برد که از شبکه‌ها و منابع خود برای بسیج رای دهندگان جوان برای انتخاب مجدد رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور استفاده می‌کنند.»

از جمله این گروه‌ها، انجمن دانشجویان دموکرات آمریکا است که می‌گوید همچنان به حمایت از انتخاب مجدد بایدن و کمک به آوردن جوانان به پای صندوق‌های رای متعهد است. با این حال، مقامات ارشد این گروه نسبت به بی‌اعتنایی تیم بایدن به نگرانی‌های آن‌ها ابراز ناامیدی کردند.

آیدان دیمارکو، مدیر عضویت این گروه گفت: «اگر کمپین بایدن می‌خواهد در ماه نوامبر برنده شود، باید شروع به ایجاد ارتباط قوی‌تری با سازمان ما کنند، زیرا ما هستیم که داریم کارهای بنیادی را انجام می‌دهیم.»

واقعیت‌های میدانی

در ویسکانسین، یک ایالت نوسانی کلیدی، اولین اشمیت 20 ساله، رئیس انجمن دموکرات‌های دانشگاه ویسکانسین-وایت‌واتر، گفت که گروه او به دنبال این بوده است که وقتی نوبت به موضوع غزه و انتخابات می‌رسد، «دو حقیقت را در ذهن داشته باشد». اشمیت گفت: «ما به این موضوع [غزه] اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم در سمت راست تاریخ باشیم. اما همزمان می‌خواهیم مردم بدانند که بهترین وضعیت از نظر ریاست جمهوری و راه اندازی آن گفتگو [درباره فلسطین]، انتخاب مجدد جو بایدن است.»

یکی از استراتژیست‌های کهنه‌کار حزب دموکرات در این باره‌ گفت: «مشکل این است که گفت‌وگوی زیادی وجود ندارد. حتی برای جوانان سخت است که با جوانان دیگر در مورد چگونگی انجام این کار صحبت کنند. زمانی که من با گروه‌های ایالتی و دانشجویان دموکرات کار می‌کنم، آن‌ها می‌پرسند، «چگونه می‌توانم به این سوالات سایر جوانان پاسخ دهم؟ و این یک چالش واقعا دشوار است. احساسات زیادی پشت این موضوع نهفته است.»