به گزارش اکوایران، در معاملات امروز (دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل به نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۱۴ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۰۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز با افزایش ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۴۹ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۵۱۴ تومان بوده است.

از بازار رسمی که بگذریم، در هرات نرخ دلار امروز با ۵۶ هزار و ۹۷۰ تومان فعالیت کاری خود را شروع کرد و تا سطح ۵۷ هزار و ۵۰ تومان بالا رفت که نسبت به‌روز قبل نزدیک به ۱۰۰ تومان رشد کرده است. فارغ از بازار ارز، قیمت تتر امروز در حول‌وحوش ۵۷ هزار و ۷۴۰ تومان به فروش رسید.

آن‌طور که در رسانه‌ها آمده عرضه ارز مسافرتی با شرایط جدید از امروز آغاز شده است. در همین رابطه مصطفی قمری وفا، مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی گفته از امروز ۷ اسفندماه و در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان در پایان سال، سرانه فروش ارز برای مسافرت‌های هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو به قیمت مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافت و عملیات عرضه نیز در شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان آغاز شد.

مدارک موردنیاز برای خرید ارز متقاضیان شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. گفتنی است، تحویل ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می‌پذیرد.

از سوی دیگر«سعید اشتیاقی عضو اتاق بازرگانی ایران و چین» در گفتگو با «خبرآنلاین»گفته «من اعتقاد دارم نرخ ۵۴، ۵۵ هزار تومان برای دلار، نرخ مناسبی در شرایط کنونی است.»

در کنار بازار ارز، قیمت طلا جهانی امروز نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و با افت تقریباً ۳ دلاری بر روی ۲۰۳۲ دلار قرار گرفت.

در مورد بازار طلا و سکه داخلی هم امروز قیمت‌ها صعودی شدند. در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز شنبه تقریباً ۱۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر قیمت سکه امامی در سایت یادشده امروز تا ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در ادامه معاملات افزایشی شد و با ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در حالی است که دو روز قبل قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت اتحادیه با ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شده بود.

نکته مهم بازار سکه در شرایط کنونی عرضه سکه‌های جدید است که طبق خبرهای منتشر شده مرکز مبادله ایران اعلام کرده در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ عرضه گسترده سکه را آغاز خواهد کرد. برخی از معامله‌گران انتظار دارند باعرضه سکه امامی در هفته آتی حباب سکه کاهش پیدا کند.