به گزارش اکوایران، در بازار امروز چهارشنبه ۶ دی ماه قیمت دلار در هرات با ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان بازگشایی شد که در مقایسه با روز  گذشته ۵۰ تومان پایین تر بود. اما در معاملات امروز نرخ دلار در بازار یاد شده مسیر صعود را دنبال کرد و به ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۸۰ تومان رشد کرده است.

با این حال در تهران سرنوشت اسکناس آمریکایی نزولی بود. قیمت دلار در تهران روز گذشته با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی سه شنبه شب تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان پایین آمد. همچنین امروز هم در معاملات نقدی، دلار با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت. در کنار بازار دلار، قیمت درهم که روز گذشته با ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شده بود امروز تا ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان بالا رفت.

پنجمین روز تعطیلی بازار طلا

طبق شنیده ها بازار طلا و جواهر برای پنجمین روز تعطیل است. در همین راستا وزیر اقتصاد در سومین نشست کارآفرینان ایران در سال ۱۴۰۲ که با موضوع جلسه پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شده بود با اشاره به تصویب یک مصوبه در زمینه استفاده از طلا برای سرمایه‌گذاری گفت: «در این خصوص فقط به یک آیین نامه نیاز داشتیم که چند ماهی معطل بود. طبق تماسی که با بانک مرکزی داشتم بانک مرکزی از تصویب آئین نامه مربوطه خبر داه است. خاندوزی همچنین گفته موج خبری کاذبی در شبکه‌های اجتماعی چرخیده بود مبنی‌بر اینکه سیاست جدیدی در دولت برای اخذ مالیات از طلا وجود دارد که با توجه به تفاهمات صورت‌گرفته در روزهای آینده شاهد حل این موضوع خواهیم بود.»

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان گران شد و به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزارتومان رسید. در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز سه شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد و در روز جاری  به ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.