به گزارش اکوایران، شرکت متا، مالک فیسبوک، تیمی را برای مقابله با اطلاعات نادرست و سوء‌استفاده از هوش مصنوعی مولد در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد دخالت در انتخابات و تولید محتوای گمراه‌کننده توسط هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصویر و ویدیو را در چند ثانیه در پاسخ به درخواست‌ها ایجاد کند، این نگرانی را ایجاد کرده است که فناوری جدید می‌تواند برای ایجاد اختلال در انتخابات مهم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش رویترز، انتخابات پارلمان اروپا 6 تا 9 ژوئن برگزار می‌شود. 720 قانونگذار همراه با دولت‌های اتحادیه اروپا، سیاست‌ها و قوانین جدید این اتحادیه را تصویب می‌کنند.

مارکو پانچینی، رئیس امور اتحادیه اروپای شرکت متا در یک پست وبلاگی گفت: «با نزدیک شدن به انتخابات، ما یک مرکز عملیات انتخاباتی را فعال خواهیم کرد تا تهدیدات احتمالی را شناسایی کرده و اقداماتی برای کاهش خسارات را در زمان واقعی اعمال کنیم.»

او گفت که کارشناسان تیم‌های اطلاعاتی، علوم داده، مهندسی، تحقیقات، عملیات، خط ‌مشی محتوا و حقوقی شرکت بر روی مبارزه با اطلاعات نادرست، مقابله با عملیات نفوذ و مقابله با خطرات مربوط به سوء‌استفاده از هوش مصنوعی تمرکز خواهند کرد.

پانچینی گفت متا در حال حاضر با 26 سازمان مستقل حقیقت‌سنجی در سراسر اتحادیه اروپا که 22 زبان را پوشش می‌دهند کار می‌کند و سه شریک جدید در بلغارستان، فرانسه و اسلواکی اضافه خواهد کرد.

متا، مایکروسافت، OpenAI و 17 شرکت فناوری دیگر در اوایل این ماه توافق کردند که با یکدیگر همکاری کنند تا از دخالت محتوای گمراه کننده هوش مصنوعی در انتخابات سراسر جهان در سال جاری جلوگیری کنند.