به گزارش اکوایران، کشاورزان فرانسوی اعتراضات سراسری روز شنبه را ادامه دادند و تهدید خود را مبنی بر مسدود کردن جاده‌ها در اطراف پاریس حفظ کردند و استدلال کردند که اقدامات دولت برای توقف تظاهرات به اندازه کافی در راستای برآورده کردن خواسته‌های آنها برای دستمزد و شرایط زندگی بهتر پیش نمی‌رود.

روز جمعه، دولت گابریل اتل، نخست‌وزیر، برنامه‌های کاهش تدریجی یارانه‌های دولتی گازوئیل برای کشاورزی را کنار گذاشت و اقدامات دیگری را با هدف کاهش فشارهای مالی و اداری که بسیاری از کشاورزان با آن مواجه هستند اعلام کرد.

به گزارش رویترز، با این حال، بزرگترین اتحادیه کشاورزان فرانسه، اعلام کرد که به اعتراضات خود ادامه خواهد داد و بسیاری از کشاورزان روز شنبه در موانعی که در بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی ایجاد شده بود، باقی ماندند.

وینسنت گیمنست، کشاورز به تلویزیون بی‌اف‌ام در یکی از موانع جاده‌ای در جنوب فرانسه گفت: «روز دوشنبه، ما به سمت پاریس حرکت خواهیم کرد.»

اعتراضات کشاورزان فرانسه

دو اتحادیه کارگری کشاورزان محلی به نمایندگی از کارگرانی که در حومه شهر پاریس کار می‌کنند نیز به رسانه‌های فرانسوی گفتند که هدف آنها ایجاد اختلال بزرگ در پایتخت در روز دوشنبه، احتمالاً در اطراف بازار مواد غذایی رونگیس است.

دفتر اتل گفت که نخست‌وزیر گابریل اتل روز یکشنبه از یک محل متعلق به کشاورزان بازدید خواهد کرد، در حالی که دولت تلاش می‌کند از شتاب گرفتن اعتراضات جلوگیری کند.

تظاهرکنندگان همچنین روز شنبه راهپیمایی خاموشی را در شهر بووه در شمال فرانسه برای ادای احترام به کشاورزانی که در سال‌های اخیر جان باخته‌اند و برخی از آنها به دلیل استرس شرایط کاری خودکشی کرده‌اند، برگزار کردند.

فرانسه بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا است و اعتراضات کشاورزان فرانسوی به دنبال اقدامات مشابه در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و لهستان است و بسیاری از تظاهرکنندگان می‌گویند که تحت تأثیر جهانی‌شدن و رقابت خارجی قرار گرفته‌اند.