به گزارش اکوایران، زلنسکی روز پنجشنبه در جریان سفر به استونی گفت آتش‌بس در جنگ روسیه و اوکراین منجر به گفت‌وگوی سیاسی نمی‌شود و تنها به نفع روسیه است. زلنسکی در حال حاضر به عنوان بخشی از یک تور گسترده از بالتیک با رهبران کشورهای این منطقه دیدار می‌کند.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور اوکراین گفت که آتش‌بس برای روسیه مفید خواهد بود زیرا به مسکو اجازه می‌دهد تامین مهمات خود را افزایش دهد. 

به گزارش گاردین، او همچنین مدعی شد که روسیه کمبود تسلیحاتی دارد و آتش‌بس به این کشور کمک می کند تا تجدید قوا کند.

در همین حال ترکیه، بلغارستان و رومانی، اعضای ناتو، توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند تا پس از جنگ روسیه در اوکراین، امنیت آب‌های منطقه را تضمین کنند.

به گفته خبرگزاری فرانسه، مقامات ارشد دفاعی ترکیه، بلغارستان و رومانی یادداشت تفاهمی را در استانبول برای ایجاد گروه دریایی در دریای سیاه امضا کردند که بر عملیات مین‌زدایی نظارت خواهد کرد. نه روسیه و نه اوکراین اظهار نظر فوری در این مورد ارائه نکردند.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه در مراسم امضای قرارداد گفت محافظت از خطرات امنیتی که جنگ می‌تواند ایجاد کند، بسیار مهم است. «با شروع جنگ، مین‌های در حال حرکت در دریای سیاه یک تهدید بود. برای غلبه بر این امر، با تلاش مشترک متحدان بلغارستانی و رومانیایی خود تا اینجای کار رسیده‌ایم.»

گولر تاکید کرد که این ابتکار فقط شامل کشتی‌های سه کشور ساحلی دریای سیاه می‌شود و افزود که مشارکت سایر کشورها در صورت تحقق شرایط امکان‌پذیر خواهد بود.

نیروی دریایی روسیه نزدیک به دو سال پیش خط ساحلی دریای سیاه اوکراین را در مراحل اولیه تهاجم خود مین‌گذاری کرد. برخی از مین‌ها از آن زمان در آب‌های ترکیه، بلغارستان و رومانی سرازیر شدند و کشتی‌رانی را به خطر انداختند و تلاش‌های اوکراین برای شکستن محاصره دریایی روسیه را پیچیده کردند.