به گزارش اکوایران، پس از دیدار وزیر امور خارجه ایران با مقامات بلندپایه حماس، آلمان روز دوشنبه به تهران هشدار داد که به درگیری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس دامن نزند.

بنا بر گزارش العربیه، سباستین فیشر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: «هر کسی که می‌خواهد در این شرایط با آتش بازی کند و روی آتش نفت بریزد یا به هر طریق دیگری به آن دامن بزند، باید دو بار فکر کند، زیرا ما به طور بالقوه با یک درگیری بزرگ منطقه‌ای روبرو هستیم».

خبرگزاری فارس روز یک‌شنبه گزارش داد، ایران به اسرائیل نسبت به تشدید تنش در صورت عدم پایان دادن به تجاوزات علیه فلسطینیان هشدار داده و وزیر امور خارجه نیز گفت که سایر گروه‌ها در منطقه آماده اقدام هستند. حسین امیرعبداللهیان گفت: «اگر تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف نشود، دست همه طرف‌های منطقه بر روی ماشه است.»

اسرائیل مدت‌هاست که ایران را به ارسال تسلیحات به حماس متهم کرده است. تهران می‌گوید از این گروه که نوار غزه را کنترل می‌کند، حمایت معنوی و مالی می‌کند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که امیرعبداللهیان روز شنبه در قطر با اسماعیل هنیه، رهبر حماس دیدار کرد و در مورد حمله مرگبار این گروه به اراضی اشغالی گفتگو و درباره «ادامه همکاری» برای دستیابی به اهداف این گروه توافق کردند.