به گزارش اکوایران، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، می‌گوید هیچ پیشنهادی را برای شرکت در انتخابات 2024 به عنوان معاون اول دونالد ترامپ قبول نخواهد کرد و ترامپ را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش بلومبرگ، او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «نه. من در حال نامزد ریاست‌جمهوری هستم. ما به کسی نیاز داریم که بتواند دو دوره خدمت کند.»

دیسانتیس پس از آن با این سوال مواجه شد که ترامپ، پیشتاز در نظرسنجی‌ها برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه، به کارگران اعتصابی خودرو در دیترویت گفت که با «نامزدهای شغلی» در بخش جمهوری‌خواه رقابت می‌کند و در هیچ یک از آنها معاون رئیس‌جمهوری بالقوه نمی‌بیند.

دیسانتیس از جمله نامزدهای جمهوری‌خواه است که از تصمیم ترامپ برای شرکت نکردن در مناظره‌های ریاست‌جمهوری این حزب انتقاد کرده است. او رئیس جمهور سابق را به یک مناظره انفرادی دعوت کرده است، مشابه مناظره ای که بین دی‌سانتس و فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام برای نوامبر برنامه ریزی شده بود.

ترامپ و دیسانتیس هفته گذشته در کنوانسیون جمهوری‌خواهان ایالت کالیفرنیا در آناهیم سخنرانی‌هایی برگزار کردند و بر ارزش این ایالت در رقابت‌های ریاست‌جمهوری تاکید کردند.

دیسانتیس پس از اینکه کمپینش با کاهش تعداد در نظرسنجی‌ها و تغییر کارکنان مواجه شد به دنبال جلب حمایت بیشتر از سوی کسانی که از نظر مالی کمپین‌های انتخاباتی را حمایت می‌کنند و رای دهندگان است. او بیشتر وقت خود را در ایالت آیووا سپری کرده است، در حالی که در میانگین نظرسنجی هایی که توسط RealClearPolitics دنبال می‌شود، حدود 44 درصد از ترامپ در رقابت اولیه حزب جمهوری‌خواه عقب‌تر است.

دیسانتیس در این مصاحبه گفت: «ما به کسی نیاز داریم که بتواند ایالت هایی مانند جورجیا و آریزونا را به دست آورد، کاری که پرزیدنت ترامپ نمی تواند انجام دهد یا انجام نداد».