به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان آمریکا تنها چند ساعت قبل از ضرب‌الاجل نیمه‌شب، یک لایحه دو حزبی را برای جلوگیری از تعطیلی دولت به تصویب رساند و طرح تأمین مالی دولت فدرال ایالات متحده برای 45 روز آینده را به سنا فرستاد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، این لایحه را صبح شنبه، پس از هفته‌ها درگیری بین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان اعلام کرد.

این لایحه، که کمک‌های بلایای طبیعی را که کاخ سفید درخواست کرده بود شامل می‌شود، اکنون باید قبل از پایان روز شنبه توسط سنا تصویب شود تا از کمبود بودجه جلوگیری شود.

این لایحه 6 میلیارد دلار بودجه برای کمک به اوکراین را شامل نمی‌شود، امتیازی کلیدی که بسیاری از جمهوری‌خواهان مجلس خواستار آن بودند و ضربه‌ای به متحدان رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی است که در اوایل ماه جاری در کنگره برای کمک بیشتر لابی کرد.

مک کارتی در پاسخ به این سوال که آیا نگران این است که یک نماینده جمهوری‌خواه به خاطر این لایحه او را برکنار کند، مک کارتی پاسخ داد: «اگر مجبور باشم شغلم را برای دفاع از مردم آمریکا به خطر بیاندازم، این کار را خواهم کرد.»

درگیری داخلی میان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان عامل اصلی به بن‌بست رسیدن کنگره بر سر هزینه‌ها بوده است – و هنوز مشخص نیست که مسئله بودجه چگونه حل خواهد شد، و این نگرانی‌ها را در کنگره ایجاد کرده است که اگر تعطیلی دولت اتفاق بیافتد، پایان دادن به آن آسان نخواهد بود.