به گزارش اکوایران، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه مزدور واگنر، با انتشار یک فایل  صوتی جدیدی ادعا کرد نیروهایش را از حرکت به سمت مسکو برمی گرداند.

به نوشته سی‌ان‌ان، پریگوژین در پیامی صوتی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده، گفت: «ما طبق برنامه نیروهایمان را برمی‌گردانیم و به سمت پادگان‌ها بازمی‌گردیم».

این اعلام در حالی منتشر می شود که دولت بلاروس مدعی شد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور با رئیس واگنر برای توقف حرکت نیروهایش به سمت مسکو به توافق رسیده است.

در این بیانیه آمده است: صبح امروز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همتای بلاروسی خود را در جریان وضعیت نیروهای عضو شرکت نظامی خصوصی واگنر در جنوب روسیه قرار داد. سران دو کشور در مورد اقدامات مشترک توافق کردند». در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور بلاروس پس از اطلاع بیشتر از اوضاع از طریق کانال های خود و در توافق با رئیس جمهور روسیه، با یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر گفتگو کرد. یوگنی پریگوژین پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو برای توقف حرکت افراد مسلح شرکت واگنر در خاک روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت».