به گزارش اکوایران، تزاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی اسرائیل در گفتگو با پایگاه اسرائیل هیوم درباره توافق احتمالی آمریکا و ایران صحبت کرده و تأکید می‌کند که گرمای زیادی در روابط نتانیاهو و بایدن وجود دارد. او در این مصاحبه گفته: «در این دوران می‌توانیم در مسائلی به امنیت ما مربوط می‌شود، مانند گذشته به آمریکا اعتماد کنیم».

به نوشته اسرائیل هیوم، رسیدن ایران نقطه گریز هسته‌ای در گرو تنها یک تصمیم در تهران است. بنیامین نتانیاهو و نهادهای دفاعی اسرائیل بارها علناً گفته‌اند که این رژیم آزادی عمل خود را در چنین سناریویی حفظ خواهد کرد. در پشت صحنه، در حالی که اسرائیل شاهد تحولات شگرف منطقه است و خود را برای واقعیتی جدید آماده می‌کند.

تزاچی هانگبی، در این مصاحبه در برابر این پرسش که ایالات متحده و ایران در مورد توافق هسته‌ای محدود مذاکره کرده‌اند و اسرائیل حتی به طور علنی علیه آن اظهار نظر نکرده و به نظر می‌رسد این رژیم که هرگونه نفوذ بر دولت بایدن از دست داده‌، گفته: «این سخن کاملاً نادرست است و حقایق را نادیده می‌گیرد. دولت فعلی ایالات متحده تمام تلاش خود را می‌کند تا اسرائیل وارد برنامه لغو روادید شود که در حال حاضر تنها ۴۰ کشور دارد. اگر آنها باور نداشتند که اسرائیلی‌ها سزاوار این هستند، چنین تصمیمی نمی‌گرفتند. این تصمیم آسانی نبود، زیرا برخی در حزب دمکرات انتقادات زیادی به این موضوع دارند و با توجه به عدم پذیرش خواسته‌های مربوط به مسئله فلسطینیان و شهرک‌سازی توسط اسرائیل، آن را جایزه‌ای برای اسرائیل می‌بینند. روابط ما در بالاترین سطح خود قرار دارد که مهم‌ترین چیز برای ما همین است».

او در برابر این پرسش که تل‌آویو چگونه می‌تواند با توافق جدید ایران و غرب کنار بیاید گفته: «ایالات متحده برای ما کار نمی‌کند. وقتی منافع با هم تضاد داشته باشند، نباید انتظار داشت که ایالات متحده به طور خودکار در همه موارد از ما حمایت کند». او هم‌چنین مدعی شده: «ما فکر نمی‌کنیم که تفاهم میان واشنگتن و تهران به اندازه توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بتواند آسیب وارد کند. این تفاهم‌ها چیزی نیستند که ما خود را برای آن آماده کرده باشیم؛ بلکه برای سناریویی آماده شده‌ایم که در آن مشخص شود که ایران در آستانه گریز هسته‌ای قرار داشته و به سطحی رسیده که بازگشت از آن ممکن نیست».