به گزارش اکوایران، یکی از افراد اصلی نزدیک به ولادیمیر پوتین از او خواسته است که همین حالا جنگ را متوقف کند و به جهان بگوید که روسیه به اهداف «عملیات نظامی ویژه» خود، از جمله نابود کردن «بخش بزرگی از جمعیت مردان فعال اوکراین» دست یافته است.

بنابر گزارش دیلی‌میل، یوگنی پریگوژین - رئیس ارتش مزدور واگنر که توسط کرملین به اوکراین اعزام شده است - شب گذشته بیانیه‌ای در فضای مجازی منتشر کرد که در آن فراخوانی غافلگیرکننده برای توقف جنگ داشت.

او مدعی شد که روسیه «تکه‌ای چاق» از خاک اوکراین را گرفته است و استراتژیک‌ترین راه برای نیروهای مسلح مسکو - که متحمل خسارات شدید شده‌اند - دفاع از دستاوردهای فعلی خواهد بود.

این سرمایه‌دار جنگ‌افروز که گفته می‌شود یک تهدید سیاسی بالقوه برای پوتین به شمار می‌رود، همچنین هشدار داد که مردم روسیه ممکن است با طولانی شدن این جنگ بی‌رحمانه به دنبال یک «مقصر» برای شکست‌های نظامی باشند: «این می‌تواند به وضعیت انقلابی منجر شود، همانطور که در سال 1917 اتفاق افتاد - با این حال پریگوژین اصرار داشت که «هیچ چیز قدرت عالی روسیه» را تهدید نمی‌کند که ظاهراً اشاره‌اش به پوتین است.»

بیانیه پریگوژین اولین باری است که یک سرسپردۀ ارشد پوتین که مستقیماً در نبردهای زمینی نیز مشارکت دارد، علناً توصیه می‌کند که کرملین جنگ را متوقف کند. به نظر می‌رسد که درخواست غافلگیرکننده او برای اعلام پایان دادن به درگیری‌ها، ضعف نیروهای کرملین و از دست دادن اشتها برای جنگ در میان مردم روسیه را تایید می‌کند.

او ادعا کرد که روسیه موفق شده است تعداد زیادی از مردان اوکراینی را بکشد و دیگران را ترغیب کند که کشور را ترک کنند، بدون اینکه به تعداد بیشتر کشته‌شدگان از مردم خودش اشاره کند.

69857649-11975585-image-a-3_1681

پریگوژین که به دلیل اینکه زمانی مسئول ضیافت‌های کاخ کرملین بود، به سرآشپز پوتین ملقب شده است، گفت: «برای مقامات و جامعه روسیه به عنوان یک کل، امروز ضروری است که عملیات ویژه نظامی را کاملاً متوقف کنند.»

«گزینه ایده‌آل این است که پایان عملیات نظامی ویژه را اعلام کنیم تا به همه اطلاع دهیم که روسیه به نتایجی که برنامه‌ریزی کرده بود دست یافته است و به نوعی ما واقعاً به آنها رسیده‌ایم.»

«ما تعداد زیادی از جنگنده‌های نیروهای مسلح اوکراین را زمین گیر کرده‌ایم و می‌توانیم بگوییم که اهداف عملیات نظامی ویژه تکمیل شده است.»

او در این مقاله گفت: «از نظر تئوری، روسیه تا همین حالا با نابود کردن بخش بزرگی از جمعیت فعال مرد اوکراین و با ارعاب بخشی دیگر از آن‌ها که به اروپا فرار کرده‌اند، پیام خود را رسانده است».

«روسیه دریای آزوف و یک قطعه بزرگ از دریای سیاه و همچنین یک قطعه چاق از خاک اوکراین را تصرف کرده و یک کریدور زمینی به کریمه ایجاد کرده است.»

«اکنون تنها یک چیز باقی مانده است: محکم کردن جای پا در قلمروهایی که در حال حاضر وجود دارند.»

او اعتراف کرد که اوکراین می‌تواند یک ضد حمله انجام دهد و خطوط روسیه را بشکند.

«در این صورت، در ارتش [روسیه] که سال‌ها خود را یکی از بهترین ارتش‌های جهان می‌دانست، ممکن است ابتدا روحیه‌ها تحلیل برود و سپس وضعیت تنزل پیدا کند.»

او گفت که این در جنگ‌های تاریخی با فنلاند و ژاپن و همچنین در جنگ جهانی اول در «رویدادهای غم انگیز» منجر به انقلاب در سال 1917 رخ داد.

او گفت: «این می تواند منجر به تغییرات همه‌گیر در جامعه روسیه شود.»

«مردم در حال حاضر به دنبال کسی هستند که به خاطر این واقعیت که ما قوی‌ترین ارتش جهان نیستیم، مقصر بشناسند و در این شرایط به دنبال «قربانی» خواهند بود.

او گفت که اینها احتمالاً اعضای «دولت پنهان» روسیه هستند، افرادی که برای منافع خود «به منافع روسیه» خیانت می‌کنند.

وی نوشت: «در عین حال، هیچ چیزی قدرت عالی روسیه را تهدید نمی‌کند، زیرا این دولت نماد وحدت ملی و مقاومت در برابر غرب است.»

69857907-11975585-image-a-1_1681

او افزود که یک ضد حمله «دردناک» برای اوکراین می‌تواند به نفع روسیه باشد.

«خلاصه می‌کنم - اوکراینی‌ها آماده حمله هستند و ما برای دفع ضربه آماده‌ایم.»

«بهترین سناریو برای التیام روسیه به گونه‌ای که با هم متحد شود و به قوی‌ترین کشور تبدیل شود، حمله نیروهای مسلح اوکراین است.»

«یا نیروهای مسلح اوکراین در یک نبرد منصفانه شکست خواهند خورد، یا روسیه زخم‌های خود را لیس خواهد زد، ماهیچه‌ها را تقویت خواهد کرد و رقبای خود را دوباره در یک نبرد منصفانه خواهد درید.»

او گفت که گزینه توافق با اوکراین برای پایان دادن به جنگ «غیرممکن» است.

اعتقاد بر این است که پریگوژین دارای جاه طلبی‌های سیاسی است و به نظر می‌رسد که قصد دارد یک حزب سیاسی موجود به نام «روسیه عادلانه» را تصاحب کند.

به نظر می‌رسد آخرین اظهارات فرمانده جنگ نمونه‌ای از نمایش قدرت سیاسی توسط او باشد. پریگوژین در طول جنگ نیز مرتباً از تاکتیک‌های کرملین انتقاد کرده است.

این اظهارات با آنچه که تحلیلگران به عنوان نشانه‌هایی از برنامه‌ریزی دولت روسیه برای درگیری طولانی مدت توصیف می‌کنند، کاملاً در تضاد است.

وزارت دفاع بریتانیا امروز اعلام کرد، قانون جدیدی که دیروز تصویب شد و مانع از اجتناب مردان روسی از خدمت اجباری می‌شود، نشان می‌دهد که مسکو پیش‌بینی می‌کند که با طولانی شدن جنگ، باید عرضه نیروهای خود را به حداکثر برساند.

گزارش شده است که پوتین دیروز لایحه‌ای را برای ایجاد یک سیستم فراخوان دیجیتال امضا کرد، به این معنی که مقامات می‌توانند فراخوان سربازی اجباری را از طریق اینترنت به جای نامه ارسال کنند.

این اقدام که در اواخر امسال اجرا می‌شود، یکی از راه های اجتناب از انجام خدمت نظامی را از بین می‌برد

وزارت دفاع انگلیس گفت: «با توجه به اینکه داده‌های خدمت اجباری افراد اکنون به صورت دیجیتالی به سایر خدمات آنلاین دولتی مرتبط شده‌اند، این احتمال وجود دارد که مقامات با محدود کردن امکان استخدام و سفرهای خارجی، سربازان فراری را مجازات کنند».