به گزارش اکوایران، هیأت فنی ایران وارد عربستان سعودی شد تا زمینه را برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی هموار کرده و کارهای تدارکاتی اش را به سرانجام برساند.

به نوشته المیادین، این در حالی است که روز سه شنبه شورای وزیران عربستان سعودی، جدیدترین تحولات مربوط به اجرای توافق عربستان و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک قطع شده از سال ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس گزارش المیادین، در این نشست به صورت مشخص، موضوع ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران و رایزنی‌های صورت گرفته میان دو کشور در پکن بررسی شد و درباره هماهنگی در خصوص اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف و تاکید بر اهمیت پیگیری اجرای آن به نحوی که اعتماد متقابل را تقویت کند و دامنه همکاری‌ها را گسترش دهد و به دستیابی به امنیت، ثبات و رفاه در منطقه کمک کند، رایزنی شد.

شنبه ای که گذشت، هیاتی از عربستان سعودی با هدف بررسی سازوکارهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر کرده بود.خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این نهاد سعودی گزارش داد، این هیأت فنی برای بررسی مکانیزم های بازگشایی سفارت ریاض در تهران و سرکنسولگری در مشهد، عازم ایران شده است.