به گزارش اکوایران، به گفته منابع آگاه، پلیس پاکستان به محل اقامت عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان واقع در شهر لاهور در شرق این کشور حمله کرد، در میانه تنش‌های حاصل از این حمله و در حالی که گروهی از پشت بام خانه «خان» شلیک می‌کردند، 30 نفر بازداشت شدند. گزارش‌ها همچنین نشان می دهد که «خان» حضور در دادگاه را پذیرفته و دولت این کشور نیز برای حضورش جاده‌های منتهی به دادگاه را توسط کانتینر‌ها مسدود کرده است.

افسر ارشد پلیس پاکستان که عملیات بازداشت عمران خان را رهبری می‌کرد، گفته که پلیس برای رفع تجاوزهای احتمالی و در هم شکستن محاصره‌ای که حزب تحریک تحت رهبری نخست وزیری و حامیانش تعریف کرده بودند، این عملیات را به سختی اجرایی کرد. به گفته او حامیان «خان» که حامل باتوم بودند با پرتاب سنگ و بمب‌های بنزینی در برابر پلیس مقاومت کردند اما نیروهای پلیس عملیات را ادامه داده و فردی را که از پشت بام شلیک می‌کرد، بدون آن که به کسی آسیب برسد، بازداشت کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس و به نقل از این افسر پلیس پاکستانی، نیروهای پلیس پاکستان درب اصلی اقامتگاه عمران خان را شکسته و ماسک ها، بطری های پر از بنزین و میله های آهنی و باتوم را که علیه نیروهای پلیس استفاده می شد را پیدا کردند. به گفته او در داخل این اقامتگاه وسیع، سازه های غیر قانونی برای پناه دادن به کسانی که در حمله به پلیس دست داشتند نیز مشاهده شد و ده ها افسر مجروح شدند.

شاهدان نیز گفتند که پلیس تلاش کرد تا با پرتاب گاز اشک آور حامیان «خان» را متفرق کرده و آنها را تا چند خانه در این محله اشرافی تعقیب کرد. 

انتظار می رود عمران خان شنبه در دادگاه اسلام اباد حاضر شود، آن هم پس از آن که دادگاه عالی روز جمعه حکم بازداشت او را به حالت تعلیق درآورد و به نخست وزیری پیشین فرصت داد تا به اسلام آباد سفر کند.عمران خان ساعاتی پیش از حضور در دادگاهی که حکم بازداشتش را صادر کرده بود به خبرگزاری رویترز گفت که کمیته‌ای تشکیل داده تا در صورت بازداشت، حزبش را رهبری کند.

«خان» از روز سه‌شنبه در خانه‌اش مخفی شده است؛ چراکه در جلسه قبلی این پرونده در دادگاه حاضر نشد. هوادارانش به مدت دو روز برای حمایت از او با پلیس درگیر بودند.

«خان» در جریان تور داخلی‌اش از اسلام‌آباد در یک پیام ویدئویی گفت که دولت وقت برای بازداشت او برنامه‌ریزی کرده است. او گفت که پلیس در حالی که همسرش در خانه تنها بود به محل سکونتش در لاهور حمله کرد. او این اقدام را محکوم و خواستار مجاازت عاملانش شد.

«خان» که امروز نقش رهبر اپوزسیون را ایفا می کند، آوریل گذشته به واسطه رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شد. نخست‌وزیر پیشین متهم به فروش هدایای دولتی در زمان مسئولیتش و اختفای دارایی است. رهبر 70 ساله مخالفان اما مدعی است که برکناری‌اش از قدرت بخشی از توطئه شهباز شریف، نخست وزیر وقت و ایالات متحده است. شریف و واشنگتن این اتهام را رد کرده‌اند.