به گزارش اکوایران، صبح امروز (شنبه، 6 اسفند) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و تحولات بازار، جلسه غیرعلنی ارزی با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی تشکیل دادند.

در همین راستا، موسی غضنفرآبادی - نماینده مردم کرمان - درباره این جلسه به اکوایران گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مباحثی مطرح و گفته شد که درآمد ارزی کشور نسبت به نیازمندی‌های واردات افزایش دارد و کمبود ارزی نداریم.

جلسه مشترک مجلس و دولت برگزار می‌شود

وی گفت: در این جلسه، هم وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و هم معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین برخی نمایندگان صحبت‌هایی را مطرح کردند و قرار شد چند نفر از نمایندگان مجلس و چند نفر از اعضای دولت بشینند و راهکارهایی را برای حل مشکلات بوجود آمده در بازار ارز پیدا کنند.

دلار دوباره از عراق وارد می‌شود؟

این نماینده مجلس درباره افزایش قیمت دلار گفت: بانک مرکزی اطمینان داد کسانی که به حوزه بازار ارز ورود می‌کنند، ممکن است در آینده دچار مشکل شوند. به‌زودی دلارهایی که در راه انتقال آنان هستیم، به کشور وارد می‌شود و ذخایر ارزی ما در حال حاضر مشکلی ندارد و دلار دوباره از عراق وارد می‌شود.

رئیس مجلس نیز درباره جلسه امروز گفته بود: در این جلسه به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدیم. ان‌شاءالله با هماهنگی شکل‌گرفته و اقدامات و حرکت‌های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

در هفته‌های اخیر خبرهای مختلفی منتشر شد مبنی بر اینکه با فشار آمریکا بر عراق، مبادی ورودی دلار از مرزهای این کشور به داخل ایران عملا بسته شده و روزانه از ورود میلیون‌ها دلار اسکناس آمریکایی به ایران جلوگیری می‌شود. غضنفرآبادی در توضیحات خود به اکوایران جزئیات بیشتری از برنامه ورود دوباره دلار از عراق ارائه نکرده است.

کمیته هماهنگی ارزی در راه است؟

بر اساس گزارش رسانه‌ها همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، خبر غضنفرآبادی به اکوایران درباره جلسات مشترک را تایید کرده از عنوان «کمیته هماهنگی» برای آن استفاده کرده است. او گفته «در این جلسه مقرر شد که کمیته هماهنگی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت و سایر دستگاه‌های مربوطه شکل بگیرد.»

نظام‌الدین موسوی به خبرنگاران حاضر در مجلس گفته است: با توجه به تحولات و تلاطم‌هایی که در روزها و هفته‌های اخیر در بازار ارز شاهد بودیم و برخی مسائل مربوط به افزایش قیمت کالاها، امروز با حضور مسئولان ارشد اقتصادی دولت جلسه‌ای غیرعلنی در مجلس برگزار کردیم و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، حدود ۱۰ نماینده اعم از روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان، نکات و مطالب خود را مطرح کردند.

به گفته او، اعضای دولت در این جلسه گزارشی به نمایندگان ارائه کردند و آنچه مشخص بود، هم مجلس و هم دولت حساسیت لازم را پیرامون تحولات ارزی دارند. این نماینده مجلس گفته «نمایندگان به‌واسطه تعاملی که با مردم دارند بیشتر در معرض اعلام این ابهامات و فشارها از سوی مردم هستند و مسئولان دولتی نیز اذعان داشتند که تلاطم‌های بازار ارز می‌تواند به معیشت مردم و اقتصاد کشور آسیب وارد کند.»