به گزارش اکوایران، در شرایطی که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای توافق بر سر وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ایران -و نیز حصول توافق برای اعطای کمک تسلیحاتی ۲ میلیارد یورویی به اوکراین تشکیل جلسه می‌دهند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این تحریم‌ها را غیرقانونی و غیرسازنده خواند.. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این جلسه، در مورد نهمین بسته تحریمی علیه روسیه که منجر به قرار گرفتن نام حدود ۲۰۰ فرد و نهاد دیگر در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خواهد شد، با یکدیگر گفتگو خواهند کرد. آنها همچنین قرار است، وضع تحریم‌های جدیدی را نیز علیه افراد و سازمان‌های ایرانی به بهانه ناآرانی‌های اخیر و نقض حقوق بشر بررسی کنند. همچنین وضع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دلیل اتهام ارسال پهپاد به روسیه در نشست روز دوشنبه وزاری خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که تهران این مسئله را اکیدا تکذیب کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اعلام این مسئله در آستانه برگزاری نشست دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرد گفته تحریم‌های جدید مربوط به مسائل حقوق بشری و آنچه او حمایت ایران از جنگ اوکراین نامید، است و اضافه کرد: «ایران می‌گوید که بعد از آغاز جنگ اوکراین، پهپاد به روسیه ارسال نکرده و برنامه‌ای هم برای ارسال موشک ندارد. باید ببینیم».