به گزارش اکوایران، پایگاه نظامی آمریکا در سوریه هدف حمله موشکی نافرجام قرار گرفت

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرده حمله موشکی به پایگاه موسوم به «دهکده سبز» که مقر نیروهای ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه است نتوانسته به نیروهای ایالات متحده یا ائتلاف خسارت جانی یا مادی وارد کند.

سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد که سه راکت 107 میلی متری این پایگاه را روز یکشنبه هدف قرار دادند و موشک چهارم در فاصله حدود 5 کیلومتری یافت شد.

پایگاه دهکده سبز ماه گذشته در درگیری بین ارتش ایالات متحده و شبه نظامیانی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند مورد حمایت ایران هستند، هدف قرار گرفت که حداقل یکی از نظامیان آمریکایی در سوریه را مجروح کرد –جمهوری اسلامی هر گونه وابستگی این گروه ها به تهران تکذیب کرده است. این حادثه واکنش ایالات متحده را در دیرالزور برانگیخت که موجب کشته شدن چند شبه نظامی شد. سنتکام گفته در حال بررسی آخرین حمله نافرجام است.

نیروهای آمریکایی برای اولین بار در طول مبارزات دولت اوباما علیه داعش در سوریه مستقر شدند و با گروهی تحت رهبری کردها به نام نیروهای دموکراتیک سوریه متحد شدند. در حال حاضر حدود 900 نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند که بیشتر آنها در شرق این کشور مستقر هستند.