به گزارش اکو ایران، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت نمایندگان از روند واردات خودرو به کشور راضی نیستند.

آن طور که روح الله عباسپور گفت نمایندگان مجلس با بررسی دقیق وضعیت بازار خودرو متوجه شدند علاوه بر کیفیت خودروهای موجود در بازار، روندهای حاکم بر قیمت بازاری خودر هم چندان مناسب نیست از این رو به دنبال این بودند از مسیر واردات سر و سامانی به وضعیت کیفیت و قیمت خودرو بدهند.  

بنابراین نمایندگان مجلس دوست داشتند خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب که امکان رقابتی کردن بازار را داشته باشند، وارد شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره شرایط خودروسازان داخلی نیز گفت آنها نیز برای اینکه بتوانند همچنان در بازار حضور داشته باشند باید وارد عرصه رقابت با رقبای بین المللی حاضر در بازار خودرو می شدند.

این نماینده مجلس معتقد است خودروسازان داخلی در اولین گام باید تلاش کنند تا کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

عباسپور تاکید می کند وزیر جدید صمت توانسته تا حدی شرایط تولید را بهبود ببخشد و در بحث واردات خودرو نیز گام هایی برداشته شده است اما هنوز نتوانسته دل نمایندگان مجلس را در بحث واردات خودرو به کشور به دست بیاورد.

البته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تنظیم شرایط ورود خودرو به کشور تنها در اختیار سیاست گذار خودرویی نیست و در این زمینه بانک مرکزی نیز باید اقداماتی را درستورکار قرار دهد.

براساس سخنان سخنگوی کمیسیون صنایع تا کنون دوباره مدیران بانک مرکزی و وزیر صمت به کمیسیون آمده و درباره چالش های مورد در ارتباط با بحث واردات خودرو به گفت و گو با نمایندگان پرداختند و همچنان کمیسیون صنایع و معادن بحث واردات خودرو را با جدیت دنبال می کند.

با توجه به اظهارات سخنگوی کمیسیون صنایع نمایندگان قصد داشتند از مسیر واردات خودرو زمینه را برای کاهشی کردن قیمت بازاری خودرو و ارتقای کیفیت خودرو گام های اساسی بردارد اما دولت با اتخاذ سیاست ها نه تنها زمینه را برای واردات خودروهای مورد نظر فراهم نکرده بلکه شاهد هستیم که روند ورود خودرو به کشور نیز سرعت زیادی ندارد.