به گزارش اکو ایران، متقاضیانی که در طرح فروش بدون قرعه کشی شرکت کردند و موعد تحویل خودروی آنها سال 1403 تعیین شده می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه نسبت به تعویض خودروی ثبت نامی خود اقدام کنند.

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد علاوه بر سه مدل پژو پارس و سه مدل پژو 207 که به دلیل محدودیت عرضه تحویل بخشی از آنها به سال آینده موکول شده است. دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و همچنین سمند سورن پلاس دوگانه سوز نیز به همین درد دچار شدند.

سیاست گذار خودرویی که نارضایتی مشتریان بابت تحویل محصولات ثبت نامی در سال 1403 را دید تصمیم گرفت با دادن فرصت مجدد برای انتخاب خودرو این امکان را در اختیار متقاضیان یاد شده قرار دهد تا خودروی خود را در سال جاری تحویل گیرند. اما این همه ماجرا نیست و این احتمال وجود دارد که حتی خودروهایی که مجدد از سوی مشتریان انتخاب می شود سال آینده به آنها تحویل داده شود. اما دلیل این اتفاق چیست؟

دلیل این مساله را باید در تعداد تقاضا برای محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه جست و جو کرد. چنانچه متقاضیان برای خودروی بیش از ظرفیت عرضه نام نویسی مجدد کنند بخشی از عرضه خودروی مورد نظر همانند محصولات پیشین به سال آینده موکول خواهد شد. علاوه بر ایران خودرو که برخی مشتریانش با این چالش روبرو شدند و این اتفاق سبب شد تا چهار محصول ایران خودرو یعنی وانت آریسان 2، تارا با گیربکس اتوماتیک، تارا با گیربکس دستی و رانا پلاس در دسترس متقاضیان قرا گیرد. سایر خودروسازان حاضر در این طرح فروش یعنی سایپا، بهمن موتور، مدیران خودرو، کرمان خودرو، فردا موتور، ایلیا خودرو، مکث موتور، برخی از محصولات خود را در اختیار متقاضیان یاد شده قرار داده اند البته متقاضیان پنج اولویت دارند و می توانند با انتخاب پنج خودرو شانس خود را برای تحویل خودرو در سال جاری افزایش دهند.