به گزارش اکو ایران، متقاضیانی که موعد تحویل خودروهای ثبت نامی آنها 1403 تعیین شده می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه نسبت به تغییر خودروی پیش خرید کرده خود اقدام کنند. آن طور که وزارت صمت اعلام کرده مشتریان که قصد تعویض خودروهای ثبت نامی خود را دارند می توانند محصول فعلی را با یکی از 29 خودروی عرضه شده تعویض کنند. اما نکته عجیب این است که ایران خودرو در زمان انتخاب مجدد تارا با گیربکس اتوماتیک را به متقاضیان عرضه کرده است. این خودرو در زمان ثبت نام تنها در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار گرفته بود. رانا پلاس هم در طرح اولیه فروش با مکانیزم نوبت دهی در سبد محصولاتی ایران خودرو قرار نداشت. سایپا نیز ساینا S با گیربکس اتوماتیک را در دور جدید عرضه محصولات به سبد فروش خود اضافه کرده است. بنابراین ایران خودرو دو محصولی که پیش تر در دسترس متقاضیان قرار نداشت (به جز تارا با گیربکس اتوماتیک که در اختیار مادران دارای دو فرزند بود) را به ویترین خود در طرح جایگزینی اضافه کرده است بلکه بتواند دل متقاضیان ناراضی را به دست آورده و از آنها دلجویی کند. متقاضیان می توانند تا 10 اردیبهشت سال جاری به سامانه مراجعه کنند و خودروی خود را تغییر دهند. هر متقاضی امکان اتنخاب 5 اولویت را دارد. بر اساس اولویت های انتخابی شانس خود را می آزماید. اگر اولویت انتخاب را مشخص نکند یا به سایت مراجعه نکند اولویت تحویل خودرو همان سال 1403 در نظر گرفته خواهد شد.

ایران خودرو که تحویل برخی محصولاتش به سال 1403 موکول شده برای جبران این مساله چهار خودروی وانت آریسان 2 ،تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک و رانا پلاس را در دسترس متقاضیان قرار داده است. البته مشتریانی که قصد تعویض خودروی ثبت نامی خود را دارند می توانند از میان محصول سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو، بهمن موتور، فردا موتور، ایلیا خودرو و مکث موتور خودروی جدید خود را انتخاب کنند.

محصولات سایپا عبارتند از شاهین G، کوییک R اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک و کوییک GX. مدیران نیز فونیکس FX پریمیوم، آریزو 6 پرو اکسلنت، آریزو 5  توربو  IE، تیگو 8 پرو مکس، تیگو 8 پرو پریمیوم، تیگو 7 پرو اکسلنت، X55 پرو IE و X22 پرو توربو IE را دوباره به سامانه یکپارچه آورده اند. محصولات کرمان موتور نیز شامل دو مدل جک S3، S5 و J4، پیکاپ KMC T8 و KMC J7 می شود. فردا موتور سه محصول خود شامل یک خودروی MPV  به نام SUBA M4 که این اواخر به سبد محصولاتی خود اضافه کرده و دو خودروی کراس اوور به نام های SX5 و T5 را به مشتریانی که قصد تعویض خودروی ثبت نامی خود را دارند، عرضه کرده است. بهمن موتور دو وانت کارای تک کابین و دو کابین را پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار داده است. مکث موتور و ایلیا خودرو نیز به ترتیب تیارا و دایون Y5 را مجدد عرضه کرده اند.