به گزارش اکوایران، رونمایی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت شیائومی توانسته به‌سرعت نظر مشتریان زیادی در کشورهای جنوب شرق آسیا را به خود جلب کند.

به نوشته بلومبرگ،‌ شیائومی در حالی از تازه‌ترین تلفن همراه خود رونمایی کرده که این شرکت چینی قصد دارد بازار از دست‌رفته در رقابت با شرکت‌ «سامسونگ الکترونیکس» و دیگر شرکت چینی به نام «ترنشن» در این منطقه را بار دیگر به دست آورد.

به نمایش در آمدن تلفن‌های همراه شیائومی 14 و همچنین 14 اولترا در نمایشگاه جهانی تلفن همراه در شهر بارسلونا باعث شد نام شیائومی در لیست 10 موضوع پرمخاطب آنلاین در کشورهای مالزی و فیلیپین قرار بگیرد. در حالیکه تلفن‌های همراه آیفون شرکت اپل مانند سایر نقاط جهان، در جنوب شرق آسیا نیز بیشترین مخاطب را دارند، شیائومی توانست با عرضه نسل قبلی تلفن‌های همراه خود در سال گذشته میلادی، از سامسونگ عبور کند و جایگاه دوم محبوب‌ترین بِرندهای تلفن همراه در اندونزی را به دست آورد.

این سازنده تلفن همراه مستقر در پکن سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه تکنولوژی دوربین محصولات خود انجام داده است. شیائومی برای توسعه فناوری لنزهای دوربین خود با شرکت آلمانی «دوربین لایکا» همکاری داشته و برای دوربین اصلی تلفن همراه شیائومی 14 اولترا از حس‌گر تصویر LYT-900 که توسط شرکت سونی توسعه یافته، استفاده کرده است.

شیائومی

شیائومی توانست در سه‌ماهه آخر سال 2023 در اکثر بازارهای جنوب شرق آسیا به شکل قابل توجهی جایگاه خود را بازیابی کند.

این شرکت چینی در بلندمدت رقابت سختی با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ترنشن خواهد داشت تا بتواند مشتریان بیشتری در جنوب شرق آسیا پیدا کند. در این میان، تقاضا در چین برای تلفن‌های همراه هوشمند همچنان ضعیف است.

پیش‌بینی شده که میزان صادرات گوشی‌های هوشمند به جنوب شرق آسیا با رشد 7 درصدی در سال جاری میلادی همراه شود. در سه‌ماهه پایانی 2023 نیز تقاضا برای تلفن‌های همراه هوشمند در این منطقه با رشد 4 درصدی همراه بود.