به گزارش اکوایران مس روز ابتدایی هفته جاری یعنی دوشنبه 30 اکتبر را با رشد قیمتی آغاز کرد؛ به این ترتیب در شرایطی که مس در معاملات بورس فلزات لندن کانال قیمتی 8 هزار دلار را بازپس گرفت، این فلز در معاملات آتی کامکس آمریکا تا 3.67 دلار به ازای هر پوند اوج گرفت که این رقم بیشترین بهای فروش آن پس از روز دوم اکتبر بود.

فلزات اساسی در مسیر رشد

رشد قیمتی ایجاد شده در معاملات فلز سرخ شامل حال سایر فلزات غیرآهنی از جمله آلومینیوم، روی، نیکل و قلع نیز شد. به این ترتیب در شرایطی که نفت و سایر نهاده‌های انرژی هفته جاری را با زیان قابل ملاحظه آغاز کردند، بر نرخ فلزات در بازارهای کالایی افزوده شد.

ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه 30 اکتبر، مس رشد نرخی 1.2 درصدی داشت و تا 8 هزار و 194 دلار به ازای هر تن اوج گرفت. در معاملات آتی کامکس آمریکا نیز فلز سرخ رشدی 0.98 درصدی را به ثبت رساند و با نرخ 3.67 دلار به ازای هر پوند معامله شد. احتمال بهبود تقاضا با امیدواری نسبت به بهبود داده‌های تولیدی در چین از افزایش بهای مس در بازارهای جهانی حمایت کرد.

پکن حامی اصلی صعود قیمتی

دولت پکن محرک‌های جدیدی را به منظور تحریک اقتصاد این کشور اعلام کرد؛ این محرک‌های جدید، چشم‌انداز تقاضای صنعتی در این کشور را بهبود بخشید. پکن اعلام کرد که بودجه سال جاری خود را برای یک تریلیون یوان بیشتر افزایش می‌دهد تا به این ترتیب بتواند بخش تولید صنعتی، بخش ساخت مسکن و زیرساخت را در این کشور تحریک کند.

کاهش بازده اوراق قرضه به کمک کامودیتی‌ها آمد

در شرایطی که حمایت‌های دولتی چین فرصت رشد نرخ را به بازارهای کالایی داد؛ بازدهی اوراق خزانه‌داری در محدوده  4.9 درصدی ثابت ماند و به نگرانی‌ها در خصوص افزایش هزینه اسقراض با نرخی بیش از 5 درصد پایان داد. عقبگرد نرخ بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا زمینه رشد نرخ در بازار دارایی‌های پرریسک را فراهم کرد.

در شرایطی که داده‌های اقتصادی چین و آمریکا حامی رشد نرخ در بازار فلزات است؛ بر میزان موجودی مس در بورس فلزات لندن و بورس شانگهای افزوده شد و این موضوع تبدیل به دست‌انداز رشد قیمتی در بازار فلز سرخ شد.