بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران رشد کرد. شاخص کل که در معرض ریزش به کانال پایین‌تر قرار گرفته بود، کانال 2 میلیونی را حفظ کرد.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 6 آبان- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد هزار و 732 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 582 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  6 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 350 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان بهبهان (سبهان)، شرکت سیمان خاش (سخاش) و شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت نیان الکترونیک (نیان) و شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی)، ددام (شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس) و کیمیا (شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل)، شرکت قند شیروان (قشیر) و شرکت بیمه تعاون (وتعاون) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 162 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 131 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 430 میلیارد تومان رسید.

020805

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران تقریبا روند مشابهی داشتند با این تفاوت که شاخص هم وزن روند پرنوسان‌تری را پشت سر گذاشت. با این حال هر دو نماگر اصلی بورس، رشد کمی را نسبت به روز پیشین ثبت کردند.

همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 273 میلیارد تومان بودیم. نماد شستا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای ثفارس، وبملت، خساپا، فولاد، فملی، شپنا، وشهر، وتوس و بپاس بیشترین خروج پول را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای فولاد، بوعلی، ومعادن، شپنا، فملی و فارس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای حکشتی، پارس و ثفارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 24 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 186 میلیارد تومان رسید.

با این همه، حفظ مرز 2 میلیونی اتفاق مهمی بود که روز چهارشنبه محقق شد تا تحلیلگران تکنیکی بار دیگر بر سطح حمایت در این مرز تاکید کنند. این تحلیلگران معتقدند اگر شاخص امروز این مرز را از دست بدهد لزوماً به معنی از دست رفتن سطح حمایت و شکل گرفتن روند نزولی جدید نیست. دست کم شاخص باید 4 روز متوالی ریزش کند تا بتوان از روند نزولی صحبت کرد.  

در سوی دیگر، تحلیلگران بنیادی به گزارش‌های 6 ماهه توجه دارند که در روزهای پایانی مهرماه منتشر شد. بسیاری از گزارش‌ها حاکی از بهبود وضعیت بنیادی شرکت‌ها دارد اما قیمت بازاری سهام آن‌ها زیر قیمت ذاتی قرار گرفته است. از این رو، این تحلیلگران معتقدند بازار در نهایت به سوی قیمت‌های ذاتی حرکت خواهد کرد.