به گزارش اکوایران، طی دو روز گذشته بسیاری از شرکت‌های بورسی گزارش صورت‌های مالی منتهی به بهار سال 1402 را در سامانه کدال منتشر کردند و ارقام متفاوتی را در خصوص سود خالص به ثبت رساندند.

شرکت پتروشیمی جم پیلن ۳ماهه منتهی به خرداد 1402 سود خالصی معادل 1613 میلیارد تومان را محقق کرده که حاکی از رشد 52 درصدی نسبت به دوره قبل همراه شده است.

شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس (کپرور) نیز صورت های مالی حسابرسی نشده 3ماهه خود را منتشر کرده و از سود خالص 64 میلیارد تومانی خبر داده که با رشد 13 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه شده است.

 همچنین این شرکت در اطلاعیه ای دیگر در خصوص افزایش 53 درصدی سود عملیاتی در دوره مالی منتهی به 31 خردادماه شفاف‌سازی کرد. این شرکت بیان کرد: افزایش سود عملیاتی در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش نرخ فروش کنسانتره زغال‌سنگ به‌تبع رشد نرخ شمش فولاد خوزستان و افزایش تناژ بوده است.

شرکت نفت پاسارگاد نیز در ۳ماهه منتهی به خرداد حسابرسی نشده به سود خالص 383 میلیاردتومانی دست پیدا کرده که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد 1159 درصدی را تجربه کرده است.

اما شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) در ۳ماهه منتهی به خرداد حسابرسی نشده به سود خالص 765 میلیاردتومانی دست‌یافته که در مقایسه با مدت مشابه قبل با افت 42 درصدی سود همراه شده است.

شرکت پالایش نفت تبریز (شبریز) در سه‌ماهه از زیان خالص 246 میلیاردتومانی خبر داد این در حالی بود که در دوره قبل سود خالص 5129 میلیاردتومانی را شناسایی کرده بود.

بانک سرمایه نیز در سه‌ماهه زیان خالص 2355 میلیاردتومانی را شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 18 درصدی در زیان خالص مواجه شده است.

شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) نیز در ۶ماهه منتهی به بهار 1402 حسابرسی نشده سود خالص 483 میلیاردتومانی را شناسایی کرده که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد 284 درصدی سود همراه شده است.

همچنین شرکت صنایع لاستیکی سهند (پسهند) در گزارش ۳ماهه منتهی به خرداد 1402 سود خالصی معادل 62 میلیارد تومان را شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته رشد 91 درصدی را رقم زده است.

شرکت پاکدیس با نماد غدیس هم در ۳ماهه منتهی به بهار 1402 با رشد سود خالص 53 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل روبرو شده است.

شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) در ۶ماهه منتهی به خرداد 1402 حسابرسی نشده به سود خالص 697 میلیاردتومانی دست پیدا کرد که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد 32 درصدی سود همراه بود.

شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با نماد کساوه در ۳ماهه منتهی به خرداد حسابرسی نشده مبلغ 86 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده با رشد 60 درصدی سود همراه شد.

شرکت گروه تولیدی مهرام (غمهرا) در گزارش سه‌ماهه خود به از رشد 15 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل خبر داده است.

اما شرکت گروه بهمن (خبهمن) از توثیق 1 میلیارد سهم شرکت بهمن دیزل در پرتفوی گروه بهمن جهت دریافت تسهیلات ارزی و ریالی توسط شرکت بهمن موتور از بانک پارسیان به مبلغ 1200 میلیارد تومان خبر داده است.

شرکت پتروشیمی جم توضیحاتی در خصوص بروز اختلافات بین این شرکت با سایر پتروشیمی‌ها با شورای رقابت و متعاقب آن ارائه داد.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع، نماد فن آوا آگهی دعوت به مجمع خود را لغو کرد. نمادهای تبرک، پردیس، آلومینا و فزرین سهام‌داران آگهی دعوت به مجمع خود را در سامانه بارگذاری کردند.

اما سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 54 درصدی بانک پارسیان از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی را صادر کرده است.