به گزارش اکوایران، صبح امروز در جلسه شورای عالی بورس و پس از پذیرش استعفای مجید عشقی، محمد رضوانی‌فر به عنوان رئیس جدید سازمان بورس انتخاب شد.

در هفته‌های اخیر بارها شایعه تغییر در ریاست سازمان بورس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. برخی از برکناری محید عشقی خبر می‌دادند و برخی نیز از استعفای شفاهی او. روز یکشنبه، بار دیگر خبر استعفای مجید عشقی منتشر شد. اما این بار آقای رئیس به صورت کتبی استعفا داد و وزیر اقتصاد استعفای او را پذیرفت. جانشین عشقی، محمد رضوانی‌فر، هفتمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار است. رضوانی‌فر متولد ۱۳۵۶ و دانش آموخته دانشگاه امام صادق است و مدیرعاملی شستا، تیپیکو و گروه البرز را در کارنامه دارد.

پیش از این، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی که به همراه رضوانی‌فر در سرمایه‌گذاری البرز بود به عنوان مدیرعامل شرکت فرابورس ایران انتخاب شده بود.

سال گذشته و در جلسه 21 مهرماه شورای عالی بورس، پس از استعفای محمدعلی دهقان دهنوی، عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس منصوب شد.

رئیس سازمان بورس از بین اعضای هیئت مدیره سازمان بورس انتخاب می‌شود. اعضای هیئت مدیره سازمان بورس توسط شورای عالی بورس انتخاب می‌شوند و انتخاب آن‌ها ۵ ساله است و باید از بین خودشان یک نفر برای ریاست سازمان بورس پیشنهاد کنند و حکم آن را رئیس شورای عالی بورس امضا می‌کند.