سوال: شما از آدم‌های صریح‌اللهجه فوتبال ایران هستید. جزو کسانی هستید که بسیار بی پروا انتقاد کرده‌اید برحسب نیازهای فعلی جامعه ما. سوژه هم برای صحبت کردن با شما زیاد است. آقای جواد نکونام مصاحبه‌ای داشته‌اند و گفته‌اند که بچه در امور استقلال دخالت می‌کند و مزاحمت ایجاد می‌کند. این اسم بچه باعث شده تا اسم شما بر زبان ها بیفتد و گفته می‌شود که مقصود آقای محمود بابایی است؛ کسی که در دوره مدیریت شما و در سال 87 با شما وارد معاون وارد باشگاه استقلال شده است. دوست داریم بدانیم آقای محمود بابایی کیست؟ چرا وارد باشگاه شده و در این سال‌ها چه نقشی در باشگاه استقلال داشته که همه از او یاد می‌کنند. ماجرا چیست؟

واعظ آشتیانی: من در دوره دوم شورای شهر تهران که فعالیت می‌کردم، آقای بابایی آن زمان خبرنگار تبیان بودند. برای مصاحبه آمدند و با او آشنا شدم. هم خوش صحبت بودند و هم سوالات‌شان در چارچوب وظایف ما بود. نشان می‌داد که کارش را خوب بلد است. اواخر سال 85 بود که من معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بودم. از ایشان درخواست کردم که با توجه به نوع برخورد و رفتار خوبی که داشتند، به عنوان مسئول دفتر بنده حضور داشته باشند.
بنده به عنوان کسی که همیشه از دوران نوجوانی، تیم تاج یا استقلال را دوست داشتم، هر از گاهی نتایج این تیم را پیگیری می‌کردم. روزی آقای بابایی به بنده گفتند که آقای فتح‌الله زاده مایل است شما را ببیند. گفتم که ایشان چه کاری با بنده دارد؟ آقای فتح‌الله زاده آن موقع مدیرعامل باشگاه استقلال بودند. آقای فتح‌الله زاده را دیدم و متوجه شدم که آقای بابایی مشاور آقای فتح‌الله زاده هستند. بعدتر بنده بعدا به باشگاه استقلال رفتم. آقای بابایی معاون باشگاه یا رئیس دفتر نبودند. ایشان صرفاً بعضی کارها را پیگیری می‌کردند. به‌هر حالت آقای بابایی همراه با من وارد باشگاه استقلال نشد. او جوان باهوشی بود و پیش از من با باشگاه همکاری می‌کرد اما او را منتسب به من می‌کنند. به‌هر روی او در دوران مدیریت من در باشگاه استقلال کارش را به خوبی انجام می‌داد.

استقلال و پرسپولیس جزو آن دسته از باشگاه‌هایی هستند که هر موضوعی، می‌توانند در فضایشان ایجاد تنش کند و اثر بگذارد.

سوال: طرز تلقی افکار عمومی عمدتاً به این صورت است که آقای بابایی بخش مهمی از مافیای باشگاه استقلال در این سالها بوده است. شناختی از ایشان ندارم اما برای مثال آقای قلعه‌نوعی می‌گوید زمانی که مربی سپاهان شدم، متهم شدم که چرا خسرو حیدری را به سپاهان بردم. آقای پژمان منتظری زمانی که از استقلال می‌رفت، صراحتا علیه آقای بابایی مصاحبه کرد. امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده و ... می‌گویند آقای بابایی نفوذی داشته که باعث شده ما حذف شویم. امیرحسین صادقی می‌گوید آقای بابایی به او گفته من باعث شدم تا قلعه نوعی تو را بیرون کند و حرف‌های دیگر... به هر حال شما اولین بار به اقای بابایی حکم و منصب دادید.

واعظ آشتیانی: ایشان حکمی ندارد.

سوال: اما شما پای او را باز کردید..

پای او قبلا باز شده بود...

سوال: شما او را آدم مثبتی می‌دیدید؟

در زمانی که با من کار می‌کرد. بله آدم مثبتی بود

سوال: در حال حاضر چه؟

بنده دیگر اطلاعی از اوضاع ندارم. اطلاعی از ارتباط او با بازیکنان و مربیان ندارم.

سوال: الان جمع‌بندی در مورد اینکه او در این سالها چه کارهایی انجام داده دارید؟

خیر. نمی‌توانم قضاوتی انجام دهم.

سوال: اگر به عقب بازگردیم، شما او را مجددا به استقلال می‌آورید؟

نمی‌توانیم به عقب بازگردیم.

سوال: فرض بفرمایید..

نمی‌شود فرض کرد..

سوال: پشیمان نیستید از همکاری با آقای بابایی؟

نه. چرا پشیمان باشم. در آن مقطع با او کار کردم و مشکلی نداشتم.

سوال: جزئی‌تر می‌پرسم. آقای بابایی در آن زمان چه کارهایی انجام می‌داد برای شما یا باشگاه؟

بماند... یا سر تمرین‌ها حاضر می‌شد یا برخی کارهای اداری را پیگیری می‌کرد. کارهای او متنوع بود و کارهایی ارجاع می‌دادم و او انجام می‌داد. البته آن زمان جمع پرسنل باشگاه استقلال 18 نفر بود. حالا تبدیل به 70، یا 80 نفر شده و این بحث دیگری است. شاید کارها یا شغل‌های جدیدی ایجاد شده یا اتفاقات جدیدی افتاده. وقتی پرسنل زیاد می‌شود ممکن است حواشی هم زیاد شود. وقتی برای انسان‌ها کار تعریف نشود ممکن است به حواشی بپردازند...