به گزارش اکوایران، ترکیه در آستانه فروش اوراق قرضه خود به یک صندوق ثروت ملی ابوظبی تا پایان سال جاری میلادی است؛ اتفاقی که یک نقطه عطف برای سیاست‌گذاران ترکیه محسوب می‌شود چراکه آن‌ها تلاش دارند اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را پس از سال‌ها بی‌اعتمادی به دست آورند.

به نوشته بلومبرگ، «مهمت شیمشک» وزیر دارایی ترکیه اعلام کرده دولت این کشور به احتمال زیاد اوراق قرضه 10 ساله را به شکل مرحله‌ای به شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه ابوظبی» ارائه خواهد داد؛ شرکتی که مجموع دارایی‌های آن بالغ بر 160 میلیارد دلار است.

این معامله مورد انتظار به عنوان آغاز روند ورود بزرگترین سرمایه به اقتصاد یک تریلیون دلاری ترکیه از طریق کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه در نظر گرفته می‌شود.

به دنبال سیاست اقتصادی مقامات ترکیه که با افزایش دادن نرخ بهره به 40 درصد، در حال پایان دادن به دوران پول ارزان‌قیمت در این کشور هستند،‌ مقامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی نسبت به سرمایه‌گذاری در ترکیه ابراز علاقه کرده‌اند. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم به تقویت روابط کشورش با قدرت‎‌های منطقه‌ای پرداخته و همین امر منجر به ارتقای روابط ترکیه با کشورهای تولیدکننده نفت شده است.

سرمایه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ابوظبی برای تأمین مالی بازسازی مناطقی از ترکیه اختصاص خواهد یافت که در ماه فوریه سال جاری میلادی توسط دو زمین‌لرزه قدرتمند به‌شدت آسیب دیدند.