روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی با تیتر «دو پیام مالیه ۱۴۰۳» به نقل از جبار کوچکی‌نژاد، عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق نوشته است: «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد. همچنین «فوق‌العاده خاص» کارمندان دولت هم که در شورای حقوق و دستمزد بحث آن مطرح بود حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد اما مگر منابع ما چقدر است که بتوانیم این موارد را پوشش دهیم و این‌ها حقی برای حقوق‌بگیران است. در این شرایط دولت می‌تواند به عمران کشور برسد؟ بنابراین عددی که دولت در بودجه برای عمران در نظر می‌گیرد حبابی است.»

دیروز کیفرخواست متهمان قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر صادر شد. روزنامه «اعتماد» به نقل از وکیل اولیای دم نوشته است: «۱۹ آذر ماه از طریق رسانه‌ها از صدور کیفرخواست علیه متهمان باخبر شدیم. در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه داشته است. همچنین باتوجه به اینکه آخرین نظریه پزشکی قانونی نیز با ابهاماتی روبه‌رو بوده، کیفرخواست با طرح احتمالات و به صورت غیرقطعی صادر شده است. بنابراین به موارد احتمالی اعتراض و همچنین به دلیل وجود ابهاماتی در پرونده، تقاضای تحقیقات در برخی موارد را درخواست کرده بودیم که تا تکمیل تحقیقات و بررسی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان صدور کیفرخواست غیرممکن به نظر می‌رسید. همچنین باید به این مورد اشاره کنم که به دلیل عدم وجود انگیزه موثر در این جنایت از سوی متهمان، تحقیقات بیشتر جهت شناسایی معاونان و آمران یا شرکای جرم احتمالی یا شناخت انگیزه حقیقی این متهمان مورد نیاز بوده و اعتراض ما به نظریه پزشکی قانونی و تقاضای تکمیل تحقیقات طی دو لایحه و حتی اعتراض وکلای تسخیری متهمان به آخرین نظریه پزشکی قانونی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌ است.»

در ادامه برنامه امروز موضوع گرمای بی‌سابقه هوای دیروز تهران و صحبت‌های معاون سازمان اداری استخدامی درباره آزمون‌های استخدامی را بررسی کردیم.