به گزارش اکو ایران ،دو هفته پیش بود که ابراهیم رییسی در سخنانی اعلام کرد که دولت امکانات کافی برای ریشه کن کردن فقر مطلق را دارد و با یک کار جهادی و یک برنامه‌ریزی مناسب می تواند آن را به سرانجام برساند .

او  از استانداران سراسرکشور خواست  نسبت به ریشه‌کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد.

پس از دستور رییسی ،استاندار تهران نیز بر لزوم راه اندازی سامانه‌ای برای شناسایی افراد فقیر مطلق تاکید و اعلام کرده است که  راه اندازی سامانه ثبت این افراد با محوریت فرمانداران ضروری است و باید این سامانه هر چه زودتر راه اندازی شود.

امین توکلی زاده ،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص فعالیت هایی که  شهرداری تهران در حوزه حذف فقر مطلق می تواند انجام دهد به اکو ایران می گوید : موضوع حذف فقر مطلق یک تصمیم ملی است تا با همت همه دستگاه ها و نهادهای امدادی و حمایتیمان بتوانیم فقر مطلق را ریشه کن کنیم. ما در شهرداری تهران تلاش کردیم در آستانه نوروز از طریق سامانه ای که داشتیم و افراد کم برخوردار در آن ثبت شده بودند بسته های معیشتی را به دستشان برسانیم اما این کفایت نمی کند و ما به دنبال ایجاد فضای مشارکت اجتماعی برای رفع فقر مطلق هستیم.

وی ادامه داد :  خیرین  در کشور داریم  که اگر بدانند جایی مشکلی هست خودشان اقدام خواهند کرد. این نوع فعالیت ها بدون حضور مردم حتما به نتیجه نمی رسد. ما به عنوان حامی و پشتیبان مردم و حمایت کننده از این کار خیر داریم مجمع خیرین تهران را تشکیل می دهیم که در هر منطقه مجمع خیرین خود را داشته باشند و پیرو آن داریم از چهره ها و شخصیت های ورزشی دعوت می کنیم تا در گلریزان های ما شرکت کنند و تلاش کنند جامعه ای که دیگر نهادهای حمایتی آنها را پوشش نمی دهند را وارد عرصه کنیم و زیر پوشش قرار دهیم.