وال استریت ژورنال : کمپانی مادرنا هفته ی آینده مجوز نهایی توزیع واکسن رو خواهد گرفت

این سازمان روز سه شنبه مدارکی دال بر تأیید واکسن مادرنا توسط مشاورین پزشک اش را منتشر کرد که حاکی از اثر بخشی واکسن مادرنا در مطالعات کلینیکال بود. بررسی نهایی و صدور مجوز قطعی روز جمعه انجام خواهد شد.

نکته ی مهمی که در مورد واکسن مادرنا وجود دار این است که اولین دوز دریافتی این واکسن میزان درگیری را کاهش میدهد و علائمی هم ایجاد نمیکند.

اگر این ویژگی در مورد دوزهایی که در مراحل بعدی باید دریافت بشن هم صحت داشته باشه به این معنیست که واکسن نه تنها باعث محافظت از افراد میشو بلکه شدت انتقال فرد به فرد را هم کاهش میدهد.

آمار دقیقی که از اثر گذاری واکسن مادرنا منتشر شده به این صورت است که این واکسن روی سنین ١٨ تا ۶۴ سال ٩۵/۶ درصد اثر گذار بوده و روی بالای ۶۵ سال، ٨۶/۴ درصد و به طور کلی اثر گذاری ٩۴/١ درصدی دارد

نکته مورد توجه برای کشورها این است که اگر واکسنی عوارض جانبی کمتری داشته باشد به این معنیست که سرعت عمل در دریافت واکسن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه ریکاوری اقتصادی ناشی از غلبه بر کرونا هم زودتر اتفاق میفتد به همین دلیل واکسن مادرنا اگر ویژگی ای که ادعا کرده را داشته باشه احتمالا از اولین تولید کننده واکسن یعنی کمپانی فایزر بایون تک جلو می‌زند.

 

مجله ریزن : سناتورهای جمهوری خواه پیروزی بایدن رو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پذیرفتن

رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای ایالات متحده ، میچ مک کانل بعد از رای نهایی مجمع گزینندگان یا همان الکتورال کالج مبنی بر پیروزی بایدن، برد آقای بایدن را تبریک گفت  این در حالی بود که آقای مک کانل قبل از صدور این رای سفت و سخت معتقد به دزدی انتخابات بود.

تکرار ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات راه به جایی نبرد و عدم ارائه ی مدرک محکم مبنی بر ادعاهای صورت گرفته، منجر به بسته شدن پرونده این دوره ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

سناتور روی بلانت، نماینده جمهوری خواه ایالت میزوری هم گفته که با سپری شدن پروسه ی قانونی در خصوص انتخابات و رای نهایی مجمع گزینندگان دیگر جایی برای تردید باقی نیست که جو بایدن ۴۶ امین رییس جمهور ایالات متحده است و موضوع از نظر حزب جمهوری خواه تمام شده میباشد.