سکه امامی روز چهارشنبه در مقطعی حمایت بزرگ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را از دست داد و محدوده ۱۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان را به خود دید. افت فلز گران بهای داخلی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه معنادار بوده است و نشان می دهد که سکه در دوران فشار نزولی ها قرار دارد. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باقی بماند، افت فلز گران بهای داخی داخلی ادامه خواهد یافت و به سوی سطح ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شتافت. با این حال، دیشب در بازار پشت خطی، سکه توانست به بالای خط ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازگشت و همین موضوع انتظارات نزولی را کمی کاهش داد. 

به باور برخی فعالان علت توقف نزول سکه در بازار پشت خطی، برگشت کانالی دلار بود. دلار دیروز تا محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت ولی در بازار پشت خطی توانست به کانال ۳۱ هزار تومانی بازگردد. ماندن دلار بالای کانال ۳۱ هزار تومان می تواند مانع از قدرت نمایی کاهشی ها  در بازار سکه شود. 

با این حال شرایط برای خریداران فلز گران بهای داخلی دشوار است. به عنوان مثال،‌ حباب سکه به بالای محدوده ۱۲ درصد رسیده است، حال آنکه روز سه شنبه در کانال ۱۰ درصد قرار داشت. افزایش حباب نشان می دهد که سکه وضعیت پایداری ندارد. 

photo_2022-08-11_09-08-54