به گزارش اکوایران، طلا در هفته ای که تا مرز 1980 دلاری بالا رفته بود، نهایتا در حدود 90 دلار کاهش قیمت داشت و کار خود را در قیمت 1889 دلاری به پایان برد. در نهایت قیمت هر اونس از فلز زرد بیش از نیم درصد کاهش ارزش داشت.

با اینکه ادامه حمله روسیه به اوکراین از نظر کلی می تواند به عنوان پشتوانه قیمتی طلا عمل کند اما برخی از تحلیل گران بر این باورند که روند صعودی طلا در هفته ای که گذشت به بالاترین حد خود رسیده است و پس از این امکان دارد فضا در این بازار نزولی شود. این موضوع خود را در شکاف میان تحلیل گران و خرده سرمایه گذاران در نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد. فضای کلی این نظرسنجی نشان می دهد تحلیل گران نسبت به وضعیت موجود بدبین هستند ولی در سوی دیگر سرمایه گذاران خرد بر این باورند که شرایط جنگی احتمالا می تواند طلا را به مرزهای بالاتر ببرد.

در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو که از تحلیل گران بازار به عمل می آید 15 نفر شرکت کردند که شش نفر از انها معادل با 40 درصد بر صعودی بودن قیمت طلا باور داشتند. این در حالی بود که 47 درصد از این تحلیل گران قیمت طلا را در کوتاه مدت نزولی ارزیابی می کنند و 13 درصد نیز بازاری خنثی را پیش بینی کردند.

از میان سرمایه گذاران خوشبین نظرسنجی مین استریت اما 71 درصد باور داشتند که طلا روند صعودی خود را از سرخواهد گرفت. این در حالی است که 19 درصد فقط باور داشتند که طلا باز هم ریزش قیمتی خواهد داشت. 10 درصد از این سرمایه گذاران خرد هم بازار را بدون نوسان خاصی پیش بینی می کنند.