به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در اولین روز معاملات هفتگی سوار بر موج تنش های میان اوکراین و روسیه و قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین گامی بلند به سوی مرز مهم 1900 دلاری برداشت. احتمال بالا گرفتن آتش جنگ در قاره سبز در روزهای اخیر سبب گسیل سرمایه ها به سوی پناه گاه های امن دارایی از جمله طلا شده است در حالی که بازارهای پر ریسک از جمله سهام با کاهش ارزش مواجه شدند.

از جمله این بازارها، وال استریت بود که هم از طرفی با نگرانی اخبار مربوط با افزایش نرخ بهره را دنبال می کند و هم از طرف دیگر نگران جنگ احتمالی در اروپا است. آمریکا هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که روسیه با ایجاد بهانه ای ساختگی به اوکراین حمله کند.

از سوی دیگر با اینکه این احتمال داده می شد که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد، اما با توجه به ریزش بازارهای سهام این موضوع در هاله ای از ابهام فر رفته است. فدرال رزرو که در دوره کرونا برای حمایت از بازارها دست به اقدامات حمایتی زده بود در حال حاضر در منگنه افزایش نرخ تورم و بازارهای متزلزل افتاده است. همچنین در هفته ای که تازه آغاز شده است دو داده مهم نیز منتشر می شود. اولین آمار مربوط به شاخص قیمت تولید کننده آمریکا در ماه ژانویه است که در حال حاضر از هر زمان دیگری بیشتر زیر ذره بین بازارها و تحلیل گران خواهد بود. این شاخص که به نوعی پیش نگر تورم محسوب می شود در شرایط تورم بی سابقه کنونی می تواند سرنوشت بسیاری از شاخص های کلان اقتصادی را تعیین کند. همچنین در هفته جاری صورت جلسه نشست ماه ژانویه فدرال رزرو نیز منتشر می شود.