به گزارش اکوایران، ایجاد بنیان قوی برای کسب‌وکارها نیاز به استقامت، طاقت و عزم زیادی دارد. این فرآیندی است که عناصر بسیاری را درهم می­‌آمیزد که از شفاف سازی ایده کسب‌­وکار تا درک بازار و اجرای کارآمد را شامل می‌­شود.

اصول ایجاد یک کسب­‌وکار

اگر قرار است که یک آسمان­‌خراش در برابر فشارهای خارجی محکم باشد به پایه قوی نیاز دارد. به همین شکل، کسب‌­وکارها نیز برای شناسایی پیچیدگی‌های بازار نیازمند یک پایه فکری قوی هستند، که شامل یک برنامه تجاری روشن، فهم عمیق از بازار هدف، استراتژی برندسازی منسجم و چارچوب عملیاتی کارایی می‌­شود.

نشریه فوربز در اینباره گفت‌­وگویی با کریستی بوگان، پزشک و موسس کلینیک Gioventù MedSpa انجام داده است. به اعتقاد او، این بنیادها هستند که زمینه را برای رشد پایدار فراهم می­کنند؛ این چیزی است که سبب میشود کسب­وکارها در زمان تغییرات در بازار یا رویارویی با بحران­هایی که در کنترل انها نیستند تاب آور باشند؛ بدون این زمینه، کسب­وکارها در معرض ریسک ناپایداری و ناکارآمدی قرار می­گیرد، درست مانند سازه­ای که روی شن­های روان ساخت شده است. به عقیده او، ایجاد بنیادهای قوی لزوما یک قدم مقدماتی نیست، بلکه یک سرمایه گذاری مستمر در پایداری و موفقیت آینده کسب­وکار است.

موارد فوق اصولی هستند که هر کسب­وکاری برای اطمینان از موفقیت کوتاه مدت و بلندمدت به آنها نیاز دارد.

یک ایده کسب­‌وکار روشن

به گفته بوگان، هر کسب­وکار موفقی ریشه در یک ایده سنجیده و روشن دارد. شفاف سازی ایده کسب­‌وکار گام مهمی است که فراتر از شناسایی محصول یا خدماتی است که باید ارائه شود. این مساله نیاز به درک معیار برتری خاص کسب­‌وکار شما دارد، که شامل پرسیدن سؤالات مهم در مورد مشکلاتی است که کسب­‌وکار شما قصد حل آنها را دارد و اینکه چطور خود را از راه حل‌­های موجود در بازار متمایز می‌­کند.

یک طرح تجاری قدرتمند

بر اساس نشریه آنلاین Small Biz Trends، احتمال موفقیت کسب‌­وکارهایی که برنامه مشخصی دارند، دوبرابر بیشتر از آنهایی هستند که آن را در اختیار ندارند. ایجاد یک طرح کسب­وکار جامع نقشه راهی برای سفر کارآفرینی است. این طرح به جزئیات اهداف تجارت شما و استراتژی­های دستیابی به آنها، شامل تجزیه و تحلیل بازار، توضیحات محصول یا خدمات، تاکتیک های بازاریابی و فروش، و پیش بینی­های مالی می پردازد. بوگان توصیه می­کند که یک طرح کسب‌وکار مستحکم نه­‌تنها تصمیمات استراتژیک را هدایت می­کند، بلکه نقش مهمی در تضمین سرمایه گذاری‌­ها و وام‌­ها دارد.

درک بازار

درک عمیق از بازار هدف یک نیاز برای هر کسب­‌وکاری است. به گفته بوگان، این درک نیازمند یک تحقیق جامع از بازار برای شناسایی نیازها، الویت‌­ها و رفتار مصرف کنندگان است. کارآفرینان برای اینکه دریابند چه چیزی وجود دارد و چه کمبودهایی هست، نیازمند پیشبرد یک تحلیل رقابتی جامع هستند. این فرآیند، به توسعه محصول، قیمت‌گذاری و استراتژی‌­های بازار آنها شکل می‌دهد.

ساختار قانونی و تامین مالی

به گفته بوگان، کارآفرینان رویاپردازانی هستند که اغلب جنبه‌­های پیش پاافتاده اما درعین حال مهم ساختار قانونی و تامین مالی را نادیده می‌­گیرند. ساختار قانونی کسب­وکارها تا حد زیادی بر جنبه­های مختلف از دیون گرفته تا مالیات ستانی اثر می­گذارد. اطمینان حاصل کردن از تامین مالی چه از طریق پس اندازهای شخصی، وام یا سرمایه گذاران باشد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. هدایت این انتخاب‌­ها نیازمند توجه دقیق و اغلب توصیه­‌های متخصصان است.

ساخت برند و برنامه عملیاتی

حتی در صنعت زیبایی، ساختن یک برند قوی فراتر از عناصر بصری است، به طوری که مجموعه تجربه‌­هایی که مشتریان از کار شما دارند را نیز دربر می­گیرد. به اعتقاد بوگان، یک برنامه عملیاتی کارآمد، ستون فقرات تجارت را شکل می­دهد؛ و می­تواند همه چیز را از تولید تا مدیریت انبار، خدمات مشتری، و تجربه مشتریان در بر بگیرد.

سازگاری و تکامل

چشم انداز پیرامون کسب­‌وکارها بسیار متغیر است، بنابراین که مدل­های کسب­وکار باید همزمان با رشد آنها سازگار شوند. این مساله ممکن است به معنای اصلاح پیشنهادات یا استراتژی‌­ها باشد تا با تغییرات بازار و فناوری‌­ها هماهنگی داشته باشد. علاوه براین، سرمایه گذاری در بازاریابی و فروش برای دیده شدن برند و ایجاد درآمد مهم است. آنها زمانی موفق خواهند بود که کسب‌­وکار شما یک بنیاد قوی داشته باشد.