به گزارش اکوایران: محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به رییس جمهوری، قانون اصلاح بند (ک) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را ابلاغ کرد.

در جلسه علنی روز ۱۸ مهر، نمایندگان مجلس در راستای رفع ایراد هیات عالی نظارت اصلاحاتی و شورای نگهبان در طرح اصلاح بند (ک) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاحاتی اعمال کردند که طی آن، وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ مکلف است معادل مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه ها قرار دهد و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر با ۵۰ درصد قیمت بورس در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع این بند قرار داده و در حساب‌های فی مابین خود و خزانه کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

همچنین وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ها جبران و اعمال حساب نماید. مقدار قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این بند، در صورت کاهش قیمت قیر، افزایش خواهد یافت. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ است.

 در جلسه 6 آذر ماه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز  با بررسی مصوبه مجلس طرح اصلاح بند (ک) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، اختصاص قیر نیم‌بها به پروژه‌های عمرانی را مورد تایید قرار داد.