به گزارش اکوایران، دشواری استخراج بیت‌کوین که میزان سختی حل معماهای ریاضی در فرآیند استخراج را اندازه‌گیری می‌کند، در روز جمعه 27 بهمن به یک نقطه عطف رسید و از 80 تریلیون گذشت.

به نوشته کوین تلگراف، نرخ هَش (Hash rate) بیت‌‎کوین به بالاترین حد خود یعنی 562/81 اگزاهش بر ثانیه رسیده است و این بدان معناست که یافتن راه‌حل صحیح برای معماها در جهت استخراج این ارز دیجیتال، دشوارتر شده است. نرخ هش ارتباط مستقیمی با استخراج ارز دیجیتال دارد؛ هر چه سختی استخراج ارز دیجیتال بیشتر شود، نرخ هش نیز افزایش پیدا می‌کند. این نرخ نمایان‌گر عملکرد ماینرها در استخراج ارزهای دیجیتال است و نشان می‌دهد یک ماینر با چه سرعتی می‌تواند یک مسئله ریاضی را حل کند. اگر نرخ هش افزایش پیدا کند یا کاهش یابد، این اتفاق می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

 دشواری استخراج بیت کوین از ژانویه 2023 به طور پیوسته در حال افزایش است و اکنون به سطح 81/73 تریلیون رسیده و انتظار می‌رود به زودی به سطح 100 تریلیون دست پیدا کند.

در استخراج بیت کوین، سختی بالاتر به این معنی است که ماینرها برای حل یک معما به قدرت محاسباتی و انرژی بیشتری نیاز دارند. در طول سال گذشته میلادی، سطح دشواری استخراج بیت‌کوین بیش از دو برابر شده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (28 بهمن) از 50 هزار و 652 دلار تا 52 هزار و 175 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 51 هزار و 220 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 800 دلار کمتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 19/81 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 8 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 721 دلار تا 2 هزار و 804 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 770 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 10 دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 16/81 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.