به گزارش اکوایران، صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETFهای بیت‌کوین) که یک ماه از آغاز فعالیتشان می‌گذرد، توانسته‌اند در فصل‌های  ابتدایی معاملات خود عملکرد خوبی ارائه دهند.

به نوشته کوین تلگراف، این صندوق‌ها توانسته‌اند دارایی‌های تحت مدیریت خود را به رقم 10 میلیارد دلار برسانند. داده‌های شرکت بیت‌مِکس حاکی از آن است که صندوق شرکت بلک‌راک (iShares Bitcoin Trust) با بیت‌کوین‌هایی به ارزش 4 میلیارد دلار پیشتاز است. صندوق قابل معامله شرکت فیدلیتی (Wise Origin Bitcoin Fund) نیز بیش از 3/4 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را به خود اختصاص داده است. همچنین یک ETF دیگر (ARK 21Shares Bitcoin ETF) توانسته ارزش بیت‌کوین‌‎های خود را به حدود یک میلیارد دلار برساند.

در همین حال، صندوق قابل معامله شرکت گری‌اسکیل طی یک ماه گذشته با خروج سرمایه‌ای به ارزش 6/3 میلیارد دلار روبه‌رو بوده و میزان خروج سرمایه از این صندوق در 9 فوریه (20 بهمن) به 51/8 میلیون دلار رسید که کمترین خروج روزانه سرمایه از این صندوق از زمان آغاز فعالیت به عنوان ETF بیت‌کوین بوده است.

انتظار می‌رود میزان ورود سرمایه به این صندوق‌ها طی ماه‌های آینده با افزایش همراه شود زیرا شرکت‌های فعال در این زمینه در حال کامل کردن ارزیابی خود از گزینه‌های سرمایه‌گذاری هستند.

یک شرکت آمریکایی مدیریت دارایی موسوم به «آرک اینوست» اعلام کرده بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای به عنوان جایگزینی برای طلا در نظر گرفته می‌شود؛ یک دارایی بدون ریسک. همچنین شایان ذکر است که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال نسبت به طلا به‌طور قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. شرکت یادشده پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین همچنان نقش مهم خود در بازارهای مالی را حفظ کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (22 بهمن) از 47 هزار و 590 دلار تا 48 هزار و 531 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 48 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از هزار دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 20/52 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 13 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 494 دلار تا 2 هزار و 537 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 515 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 20 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 7/35 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.