به گزارش اکوایران، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بِلک‌راک (BlackRock) اعلام کرده نرم‌افزار مربوط به صندوق قابل معامله بیت‌کوینِ این شرکت یا همان ETF بیت‌کوین، شرایط را برای حضور بانک‌های وال‌استریت در این صندوق فراهم می‌کند.

به نوشته کوین‎‌تلگراف، بانک‌های وال‌استریت می‌توانند علاوه بر بیت‌کوین به وسیله پول نقد نیز در این صندوق‌ها اقدام به ایجاد سهام‌های جدید کنند؛ امری که پیش از این ممکن نبود. این اتفاق باعث می‌شود غول‌های بانکداری آمریکا مانند جی‌پی مورگان و گلدمن ساکس نیز در این عرصه حضور پیدا کنند. در واقع این امکان به بانک‌ها اجازه می‌دهد بر محدودیت‌هایی که مانع از نگه داشتن بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در ترازنامه‌شان می‌‎شود، غلبه کنند.

این مدل جدید از نرم‎افزار یادشده توسط شش عضو شرکت بلک‌راک و سه عضو بازار بورس سهام نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جریان جلسه‌ای که در 28 نوامبر برگزار شده، ارائه شده است.

در صورت تصویب، این اتفاق می‌تواند یک تغییردهنده بازی برای بانک‌های وال‌استریت با ترازنامه‌های تریلیون دلاری باشد که به دنبال مشارکت در این زمینه هستند، چراکه بسیاری از بانک‌ها اجازه نگهداری بیت‌کوین را ندارند.

بر اساس مدل اصلاح شده، شرکت‌کنندگان مجاز پیش از ذخیره‌سازی پول نقد خود در نزد ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله، پول خود را برای تبدیل شدن به بیت‌کوین به یک واسطه انتقال می‌‎دهند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (22 آذر) از 40 هزار و 649 دلار تا 42 هزار و 470 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 42 هزار و 400 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 1260 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 23/12 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 4 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 148 دلار تا 2 هزار و 238 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 230 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 40 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 11/73 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 2 درصد کاهش یافته است.