محمود احمدزاده هروی وزیر صنایع و معادن در دولت موقت مهدی بازرگان روز 10 شهریور در 89 سالگی درگذشت.احمد زاده پیشکسوت زمین‌شناسی ایران و رئیس پیشین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی نیز بود.

او در سال 1312 در شهر هرات افغانستان به دنیا آمد در خاطراتش می گوید: دلیل تولد در این شهر مسافرت پدر و مادر به افغانستان بود.تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در مشهد گذراند و برای ادامه تحصیل به تهران آمد. در امتحان ورودی دانشکده فنی و علوم دانشگاه تهران شرکت کرد در هر دو دانشکده قبول شدم اما ادامه تحصیل در دانشکده فنی را انتخاب کرد.

او درباره آن روز ها می گوید:"پس از اتمام سال اول تحصیلی، باید انتخاب رشته می کردم و به همین سبب رشته معدن را انتخاب کردم. فوق لیسانس مهندسی معدن را نیز در همین دانشکده گذراندم. در آلمان به سختی فوق لیسانس را می پذیرفتند اما با این حال برای تحصیل دکتری پذیرفته شدم و طی 2.5 سال، دکترای زمین شناسی را از دانشگاه فنی کلاوستال گرفتم.در طول تحصیل در آلمان، 8 ماه در سازمان زمین شناسی آلمان کار کردم. همچنین در شرکت سهامی فلزات یزد، مسئول فنی بودم و چون حقوقم را به دلار می گرفتم، توانستم هزینه های زندگی را تامین کنم. چون در این مدت ازدواج کرده بودم و 2 فرزند داشتم، برای تامین خرج های روزمره، قرض کردم و چون پس از برگشت، زمینی را که در خیابان کارگر تهران داشتم، فروختم، یک خانه کوچک خریدم و قرضم را پرداخت کردم."

 پس از بازگشت از آلمان، در دانشگاه تهران به تدریس رشته معدن مشغول شد. می گوید: در ابتدا چون دستیار بودم هر کاری اعم از فعالیت در آزمایشگاه سنگ شناسی، کانی شناسی و … را می گفتند انجام می دادم. از سال 41 تا سال 81 در دانشگاه تهران تدریس کردم که مراحل استادیاری و دانشیاری را طی کرده و بازنشسته شدم.احمد زاده در سال های 57 تا 59 به عنوان وزیر صنایع در دولت موقت مهدی بازرگان فعالیت کرد. در دوره وزارت علی اکبر ولایتی نیز،‌ به عنوان سفیر ایران در یوگسلاوی فعالیت کرد. 

در دوره وزارت احمد زاده ملی کردن برخی از کارخانه ها انجام شد او یک شعار داشت 'اگر به موقع تصمیم نگیرید دیگران به جای شما تصمیم می گیرند '