محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنرانی خود در یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به نشست شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که برای هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت بهتر به مردم برگزار شده است، اظهار کرد: در شهرداری‌های کلانشهرها یکی از انتظارات برجسته مردم موضوع کاهش ترافیک و حل معضل آلودگی هوا است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری‌ها موضوع حمل و نقل همیشه محور توسعه بوده است، افزود: در شهرداری تهران تلاش شده است که توسعه، متقارن با سبک و الگوی ایرانی و اسلامی باشد و مساجد و محلات را محور قرار دارند.

هرمزی ادامه داد: یکی از موارد مهم در شهر تهران پارک هوشمند حاشیه‌ای و ایجاد مرکز کنترل واحد برای ترافیک بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: متاسفانه شهرداری‌ها در نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی دچار مشکلاتی هستند که برای حل این مشکلات بررسی‌های لازم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شورای ششم توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی شده است، بیان کرد: در سال جاری بیش از 50 درصد از بودجه شهر تهران به موضوع حمل ‌و نقل اختصاص یافته است و برقی‌سازی ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در شهر در اولویت قرار گرفته است.

هرمزی خاطرنشان کرد: پروژه قطار ملی در پایتخت به ثمر رسیده و تمامی تست‌های لازم را طی کرده و وارد بهره‌برداری شده است.

وی گفت: با شرکتی که شهرداری تهران با تولیدکنندگان واگن تاسیس کرده است، آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی و همینطور قرارداد با سایر کلانشهرهای کشور هستیم.

هرمزی به برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل شهر تهران اشاره کرد و گفت: در پایتخت یکی از معضلات مهم برقی‌سازی بوده است که با کمک دولت بیش از 65 هزار تاکسی برقی قرارداد منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 2500 دستگاه اتوبوس برقی و 150 هزار موتورسیکلت برقی به ناوگان شهر تهران اضافه می‌شود تا از این طریق کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را شاهد باشیم. 

هرمزی تاکید کرد: در توسعه برقی‌سازی تنها به انتقال تجهیزات بسنده نکرده ایم بلکه ساز و کاری ایجاد شد که تولید خودرو و موتورسیکلت برقی را در شهر تهران داشته باشیم.

معاون حمل و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در برقی‌سازی ناوگان در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهد، گفت: این نشست فرصت خوبی است که بتوانیم اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهیم.