علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شورای شهر در این رابطه گفت ۱۷ درصد مساحت شهر بافت ناپایدار است که بخشی از آن در بافت فرسوده قرار دارد.

زاکانی با بیان اینکه بازیابی شناخت در مورد ساختمان ها با محوریت ۱۶ هزار ساختمان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: نزدیک به دو هزار ساختمان بررسی شدند و مشخص شد که هریک چه وضعیتی دارند. لذا علاوه بر نوسازی به دنبال بازسازی و مقاوم سازی هستیم.

وی افزود: گام سوم ما رفع خطر است که تمهیدات جدی صورت گرفته و عارضه یابی انجام شده است به طوری که شناسایی نقاط حادثه خیز و بحران‌زا در مواقع حوادث توسط سازمان مدیریت بحران در حال انجام است.

زاکانی با اشاره به آموزش های گسترده ایمنی در تهران، گفت: امروز تفاهم نامه ای بین شورا، شهرداری و هلال احمر منعقد شد تا آموزش ها در بهترین سطح و گسترده ترین جغرافیا دنبال شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما در حوزه کالبد شهر اقداماتی را انجام می‌دهیم، گفت: بهره مندی از لرزه‌نگارها را برای پیش بینی حوادث زودتر از زمان وقوع دنبال کرده ایم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. سازمان مدیریت بحران گلوگاه‌هایی داشت و سوله ها درگیر اموری غیر از بحران شده بود که پیگیری کردیم تا سوله‌ها کارکرد خود را داشته باشند.