به گزارش اکوایران، بررسی فایل‌های مشاوران ملکی نشان می‌دهد، با اینکه تعداد فایل‌های سبز(آپارتمان‌هایی که زیر قیمت متوسط منطقه قیمت‌گذاری شده‌اند) نسبت به فایل‌های قرمز(املاکی که بیش از قیمت متوسط منطقه نرخ گذاری شده‌‌اند) بیشتر است و تعداد مالکانی که قصد دارند ملک خود را ارزان‌تر به فروش برسانند بالاست.

 همچنان فروشندگانی نیز وجود دارند که علی‌رغم رکود در بازار مسکن و گذشت مدت زمان زیادی از معرض فروش قرار گرفتن ملکشان، پافشاری می‌کنند که ملک خود را با قیمت بالایی به فروش برسانند.

اما با این وجود، سبزها پیشتاز بازار مسکن هستند و مشاهدات نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار مسکن در وضعیت تعادل قرار ندارد.

به گفته یک واسطه‌گر ملکی، قیمت‌ مسکن از ابتدای سال جدید تا به ابتدای فصل تابستان(شهریورماه) روند صعودی داشت و در تابستان روند کاهشی پیش گرفت. 

در فروردین، هر مترمربع مسکن از آپارتمانی 30 سال ساخت با امکانات، 110 میلیون تومان بود و هم‌اکنون با قیمت 85 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله کردستان، آپارتمانی با 115 مترمربع مساحت و 30 سال عمربنا، 32 میلیارد و 400 میلیون تومان و در محله ملاصدرا آپارتمانی 145 متری و نوساز، 23 میلیارد و 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله پیروزی، برای واحدی 55 متری و 6 سال ساخت، 4 میلیارد و 150 میلیون تومان و در محله ظفر، برای آپارتمانی 98 متری و 5 سال ساخت، 20 میلیارد و 580 میلیون تومان تعیین شده است.

واحدی 98 متری و نوساز در محله اشرفی اصفهانی، 14 میلیارد و 700 میلیون تومان و در محله جمالزاده شمالی، آپارتمانی 112 متری و 9 سال ساخت، 13 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

جدول مسکن 3