به گزارش اکوایران، بازار جهانی طلا روز جمعه نوسان صعودی داشت. آنطور که شواهد نشان می‌دهد اونس طلا دیروز تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود ۲۳۹۲ دلار بسته شد. همین اتفاق موجب شد برخی از سکه‌بازان در معاملات پشت خطی جمعه شب نسبت به احتمال صعود سکه امیدوار شوند.

بر همین اساس و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی در حال حاضر نزدیک مرز ۴۵ میلیون تومان قرار دارد. بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر قطعه سکه امامی با رقم ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درج شده است.

پیش بینی قیمت سکه امروز

با این حال، عده‌ای هم بودند که پیش‌بینی متفاوت‌تری داشتند. به عقیده این گروه، در شرایط فعلی سکه‌بازان روند حرکتی نرخ دلار را به دقت رصد خواهند کرد و افزایش یا کاهش اسکناس آمریکایی می‌تواند مسیر صعود و نزول سکه را مشخص کند. گفتنی است قیمت تتر در معاملات شبانه کاهش یافته و این رقم ها نشان می‌دهد که دلار پتانسیل کاهش قیمت را دارد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند امروز سکه مرز 45 میلیون تومان را تست خواهد کرد  و اگر بالای آن ماندگار شود، ممکن است تا پله دوم کانال جدید صعود کند. از سوی دیگر، محدوده 44 میلیون و 800 هزار تومان مرز نزول سکه است که اگر پایین این محدوده تثبیت شود احتمال اینکه سکه تا پایین مرز 44 میلیون و 500 هزار تومان عقب‌نشینی کند وجود دارد.