به گزارش اکوایران، بعد از کاهش هیجان در بازار، قیمت دلار عقب نشست و یک مرز حمایت را از دست داد. 

قیمت دلار هرات در روز شنبه 50 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با بازگشایی نرخ درهم دبی افزایشی شد اما در ادامه با کاهش نرخ حواله در مسیر نزولی قرار گرفت و به 50 هزار و 430 تومان رسید. قیمت دلار هرات در روز شنبه مرز حمایت 50 هزار و 450 تومان را از دست داد. 

قیمت درهم امارات در 14 هزار تومان بازگشایی کرد و در ابتدا افزایشی بود اما در ادامه با کاهش 50 تومانی در 13 هزار و 950 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه امامی هم با کاهش به کف کانال 30 میلیون تومان برگشت و گفته می‌شه که سکه به خاطر حباب بالا همچنان می‌تونه بر مدار کاهش باشه. قیمت طلای آبشده هم با کاهش از 11 میلیون و 100 هزار تومان عقب نشست.

در مجموع بازارها در روز شنبه بر مدار کاهش بودن و قیمت ارز و طلا به محدوده حمایتی رسید.

افزایش سمت رسمی بازار

با این حال که قیمت دلار بازار آزاد کاهشی بود قیمت دلار حواله مرکز مبادله و یوروی این مرکز بر مدار افزایش بودند. 

قیمت دلار حواله مرکز مبادله با افزایش نزدیک به 100 تومانی در 39 هزار و 582 تومان معامله شد. قیمت یوروی رسمی که در هفته قبل با کاهش به کانال 46 هزار تومان رسیده بود در روز شنبه با افزایش نزدیک به 200 تومانی به کانال 47 هزار تومان برگشت.

در بازار شنبه دوتا خبر برای بازار مهم بود. یک اینکه رویترز مدعی شده صادرات نفت ایران به کشور چین برای تغییر نرخ تخفیف دچار وقفه شده. بر این اساس اعلام شده ایران تا پیش از این نفت خودشو با تخفیف متوسط ۱۳ دلاری به چین صادر می‌کرده اما تصمیم گرفته میزان تخفیف را به ۵ یا ۶ دلار کاهش بده. اما ایرنا رسانه دولت این خبر را تکذیب کرده.

خبر دوم درمورد ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومان بود. به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی از ۴۰۰ قلم کالا به ۲۰۰ کالا کاهش یافته این علامت خوبی برای بازار تلقی می شد چون کمک می کنه منابع در دسترس بانک مرکزی با تنوع بیشتری تخصیص پیدا کنه.

بحث داغ بازار همچنان خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابته. در بازار یک گزارش دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه با وجود سود بالای این صندوق‌ها، نقدینگی درحال خروج از اون‌هاست.

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار ارز و سکه درحال تخلیه هیجان هفته قبل خودشون هستن و امکان اصلاح بیشتر در بازار وجود داره که قیمت‌ها به قبل برگردند. اما برخی هم میگن در صورت حفظ حمایت‌های بازار ارز و سکه، قیمت‌ها وارد دامنه نوسان جدید خواهد شد.

نکته بازار این‌ بود که برخی معامله‌گران مدعی بودند قیمت درهم در پشت خط بر مدار کاهش بوده و به 13 هزار و 910 تومان رسیده.

امروز در بازار سکه قیمت سایت اتحادیه بالاتر از قیمت بازار زده شد.