قیمت دلار هرات که در روز چهارشنبه در کانال 49 هزار تومان و در 49 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و بین 49 هزار و 850 تا 50 هزار تومان در معاملات روزانه نوسان داد و در نهایت در 49 هزار و 950 تومان به کار خود پایان داد. اما این پایان کار نبود و قیمت دلار در بازار ارز هرات در پشت خط چهارشنبه به کانال 50 هزار تومان برگشت و در 51 هزار و 450 تومان بسته شد. طی این دو هفته قیمت دلار هرات بارها به کف حمایتی 48 هزار و 800 تومان خورده و نتوانسته این مرز حمایتی را از دست بدهد. 

قیمت درهم مانند روز گذشته در 13 هزار و 800 تومان آغاز به کار کرد و در همین نرخ نیز بسته شد. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 640 تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر در معاملات چهارشنبه بین دو سطح 50 هزار و 500 تومان تا 50 هزار و 800 تومان نوساند داد.

در پشت خط چهارشنبه صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق مورد توجه معامله‌گران بود. حمید حسینی گفته  عراقی‌ها تصمیم دارند در چند ماه آینده معاملات غیررسمی دلار را در بازار عراق جمع کنند. به عقیده معامله‌گران در صورت چنین اتفاقی با توجه به وابستگی دلار تهران به دلار سلیمانیه می‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

به عقیده معامله‌گران نوسان‌گیران با رشد اونس، دلار هرات را فروخته و در بازار طلای جهانی دست به خرید زدند. قیمت انس طلای جهانی در روز چهارشنبه با افزایش تا 2048 دلار بالا رفت و به واسطه آن طلای آب‌شده و سکه امامی بر خلاف دلار رشد داشتند. 

این معامله‌گران با استناد به قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات چهارشنبه دچار شکاف بیش از 400 تومانی با دلار هرات شد می‌گفتند در هرات آربیتراژ اونس و دلار شده است. با اینکه قیمت دلار هرات در معاملات چهارشنبه به کانال 49 هزار تومان رفت اما قیمت دلار سلیمانیه حتی نتوانست زیر 50 هزار و 300 تومان تثبیت بدهد و در پشت خط با افزایش به بالای 50 هزار و 540 تومان بالا رفت.

تحلیل‌گران فنی معتقدند سرنوشت قیمت دلار در دستان قیمت انس طلا است. اگر قیمت انس طلا در معاملات انتهای هفته از سطوح کنونی عقب بنشیند دلار می‌تواند افزایش پیدا کند اما در غیر این صورت انس می‌تواند با افزایش به سمت قله تاریخی خود حرکت کند. همچنین مقاومت 50 هزار و 600 توما در بازار سلیمانیه مهم است اگر قیمت دلار امروز از این سطح عبور کند می‌تواند قیمت دلار هرات را به سمت مقاومت سوق دهد.